Bizonyára senki nem gondolta, hogy a TikTok olyan népszerű lesz, amilyen lett, és a fiatalok is azt részesítik majd előnyben bármilyen más platformmal szemben, sorra távozva Instagramról és Facebookról. A közösségi oldalak mindegyike, még a YouTube is próbál felzárkózni, beépíteni a TikTok népszerű funkcióit, de változó sikert tudnak elérni ezzel.
Az Instagramon és a Facebookon már nem csak reklámok ékelődnek be az általunk követett személyek és oldalak posztjai közé, hanem ajánlott posztok is, amikről az algoritmus úgy gondolja, az arcunkba kell tolnia. Előbbin ezek olyan mértékben vannak már jelen, hogy teljesen elvesznek azok a posztok, amikre valóban kíváncsiak vagyunk. Szerencsére a logóra nyomva átválthatunk egy nézetre, amiben tényleg csak a követett oldalak posztjai sorakoznak, de ezt nem reklámozza a Meta.
Annak ellenére, hogy már olyan, több millió követővel rendelkező hírességek is kikeltek a változások ellen, mint Kylie Jenner és Kim Kardashian, Mark Zuckerberg, a Meta fejese bejelentette, hogy jövőre már az instagramos hírfolyamok tartalmának 30%-át az MI által ajánlott posztok teszik majd ki, ez duplája lesz a jelenleginek. Most főleg Reelek ugranak fel, amik közül sokat egy az egyben TikTokról vesznek át és posztolnak újra a felhasználók, de a későbbiekben szöveges, képes tartalmak, linkek, csoportok tartalmai is elárasztják majd a feedjeinket kéretlenül.
Érthető a Meta aggodalma, ugyanis most először csökkenő bevételekről számolt be a cég, profitja 36%-kal lett kevesebb, mint tavaly. A hirdetésekből származó bevételek is estek, és nem számítanak arra, hogy javulás lesz a következő negyedévben.