Nem véletlenül választották az AI-t, azaz a mesterséges intelligenciát az év szavának a Collins szótár szerkesztői, ugyanis egymást sarkát taposva tülekednek a felhasználók figyelméért a különböző, nagy nyelvi modellekre épülő chatbotok és más generatív algoritmusok. Ha például a képalkotást nézzük, akkor a megfelelő promptokkal néhány perc alatt rá lehet bírni az AI-t, hogy képzelje el a második világháborús Assassin's Creedet.
A rohamtempóban fejlődő technológiának köszönhetően egyre könnyebb AI segítségével tartalmat gyártani, és ez a YouTube-ot arra késztette, hogy szigorítson a szabályzatán. Jennifer Flannery O'Connor és Emily Moxley termékmenedzsmentért felelős alelnökök blogbejegyzésükben leszögezik, hogy minden olyan videónak a leírásában, amelyben mesterséges intelligenciával előállított tartalom található, ezt fel kell tüntetni.
Mindezzel a videómegosztó célja a félretájékoztatás elleni küzdelem, különös tekintettel a választásokra, valamint egészségügyi és más krízishelyzetekre. Bizonyos esetekben azonban, amikor a platform úgy ítéli meg, hogy a felcímkézés nem elég a károkozás kockázatának mérséklésére, a szóban forgó tartalmak eltávolíthatók. Ezzel párhuzamosan a közösségi irányelvek úgy módosulnak, hogy akit hátrányosan érintett valamilyen AI-generált tartalmat is magában foglaló kiadó, például deepfake, vagy a hang mesterséges intelligencia általi utánzása, az kérvényezhesse a kifogásolt videók eltávolítását.
Az persze csak később fog kiderülni, hogy a milyen visszatartó ereje lesz a beharangozott szankcióknak, amelyek a tartalom eltávolításától a YouTube Partner Programból való felfüggesztésig terjednek. A blogbejegyzés ezeken kívül egyéb, nem konkretizált büntetéseket is kilátásba helyezett, így akár még az is elképzelhető, hogy a notórius visszaesőket bannolják a platformról.