Óriási utat tett meg az elmúlt években a Huawei. 2015-ben már több mint 104 millió okostelefont eladva a piac 5,5 százaléka került a kezébe, és a világ harmadik legnagyobb gyártója lett. 2016-ban tűzte ki célul, hogy 2021-re a legnagyobb lesz. A Strategy Analytics szerint erre még mindig van esélye.
A Korea Herald jelentése szerint a Huawei idén a második legnagyobb lesz, 251 millió eladott okostelefonnal és 17,7 százalékos piaci részesedéssel. Mindössze 3,6 százalékkal marad majd le a Samsungtól, amely 323 millió mobillal 21,3 százalékon áll majd az elemzők becslése alapján.
2018-ban 14,4 és 20,3 százalék volt a két piaci arány, vagyis jól látszik, hogy a Huawei egyre közelebb kerül a dél-koreai riválisához, és ha így folytatja, meg is előzheti azt.
A kínai óriás egyelőre annak ellenére is jól szerepel, hogy az amerikai kormány tiltólistára helyezte, és a Google-támogatást továbbra sem adta vissza a cégnek. Emiatt a Mate 30 Pro csúcsmobil nem startolhatott el a nyugati piacokon, és ha a helyzet nem változik, a P40 Pro sem számíthat töretlen sikerre.
Az Apple marad eközben a harmadik legnagyobb a piacon, 193 millió iPhone-nal a piac 13,6 százalékát birtokolja majd az elemzők szerint.