Hirdetés

Rengeteg előfizetőt veszített a Max, mióta nem HBO Maxnek hívják



|

Az üzemeltető szerint mindenesetre nem az átnevezés miatt vándorolnak el az emberek.

Hirdetés

Az utóbbi évek egyik legnagyobb jelentőségű szórakoztatóipari üzlete volt, amikor tavaly a Discovery kivásárolta az AT&T szárnyai alól a Warner médiabirodalmat, létrehozva a Warner Discovery nevű mamutot. A lépés az HBO Max streaming platformot is érintette, amelyet az Egyesült Államokban május óta csak Maxnek hívnak, és már a Discovery Channel tartalmait is elérhetik rajta a nézők.

Az átkeresztelést sokan szemlélték értetlenül, hiszen az HBO név az évek során összeforrt a minőségi televíziózással, vagyis félő volt, hogy simán csak Maxként kevésbé lesz vonzó a szolgáltatás. A Warner Discovery legfrissebb pénzügyi jelentése első pillantásra igazolni látszik ezt, a vezetőség azonban másként magyarázza a bizonyítványt.

Hirdetés

A nemrég megosztott beszámoló alapján a cég 1,8 millió előfizetőt veszített a Max indulása óta, ami jelentős mennyiség, ám a Warner Discovery összes szolgáltatására értendő, így például a továbbra is elérhető Discovery Plus is benne van. A vállalat szerint az ügyfelek számának csökkenése nem az HBO név elhagyása miatt következett be, hanem egyrészt azok kihullásával, akiknek korábban egyszerre volt HBO Max és Discovery Plus előfizetésük, hiszen nekik az utóbbi feleslegessé vált, illetve a természetes elvándorlás miatt, amely a The Last of Us és az Utódlás szériák fináléját követte.

A vezérigazgató David Zaslav úgy nyilatkozott, hogy még mindezzel együtt is kevesebb ember hagyta ott a platformjaikat, mint amire előzetesen számítottak. A befektetőknek biztató lehet, hogy Warner Discovery bevételei még az előfizetői tábor zsugorodása ellenére is nőttek: a legutóbbi negyedévben 2,73 milliárd dollárt lapátolt össze a vállalat, ami 13%-os emelkedés az előző év azonos időszakához képest.

A vezetőség továbbra is bízik abban, hogy az Egyesült Államokban már az idén nyereséges lesz a streaming-üzletág, amelyben nagy szerepe lehet az új anyacég által végrehajtott költségcsökkentő átszervezéseknek. Mint ismert, ezek keretében rengeteg tartalmat kukáztak, köztük az HBO regionális saját gyártású műsoraival (pl. A besúgó című magyar sorozattal) és a szinte teljesen kész Batgirl filmmel.

A nemzetközi piacon ugyan továbbra is létezik az HBO Max márka, de Zaslav most azt ígérte, hogy a jövő év során a globális színtéren is fokozatosan elbúcsúztatják a régi nevet.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.