A Cloudflare éves jelentése szerint 2024-ben a globális internetes forgalom 17,2%-kal nőtt, ami újabb rekordévnek számít olyan iparági óriások számára, mint a Google, a SpaceX és a Facebook. Az ötödik alkalommal közzétett Year in Review megállapította, hogy a forgalomnövekedés az év első felében visszafogott volt, majd augusztus közepétől fokozatos gyorsulást mutatott, egészen november végéig. Az adatokból jól láthatóak a hálózati kiesések is, amelyeket a Cloudflare a forgalmi grafikonokon is feltüntetett.
Mobilforgalom tekintetében az Android dominanciája nem okozott meglepetést: a mobil forgalom több mint kétharmada ebből a platformból származott. Régiónként változik a platformok részesedése, de kiemelendő, hogy több mint 25 országban az Android 90%-os piaci részesedést ért el. Az Android használata különösen magas volt olyan országokban, mint Pápua Új-Guinea és Banglades, amelyek alacsonyabb egy főre jutó bruttó nemzeti jövedelemmel rendelkeznek.
Ezzel szemben Dániában az iOS vezeti a piacot, ahol az Apple platformja a mobilforgalom 66%-át adta. Összességében a globális internetes forgalom több mint 40%-a származott mobil eszközökről, ami jelentős változást jelent az elmúlt másfél évtizedhez képest, amikor a mobilinternet még alig létezett.
A jelentés szerint a Google továbbra is a legnépszerűbb internetes szolgáltató, köszönhetően vezető fogyasztói termékportfóliójának. A Facebook, az Apple, a TikTok és az Amazon zárta az öt legnépszerűbb szolgáltató listáját. Emellett a SpaceX Starlink műholdas internetes szolgáltatásának forgalma majdnem megháromszorozódott 2024-ben. Az Egyesült Államokban a Starlink forgalom több mint 2,5-szeresére nőtt, míg Brazíliában ez az arány meghaladta a 17-szeres növekedést. Bár a SpaceX hamarosan komoly versenytársakkal, például az Amazonnal néz szembe, jelenleg vezető szerepet tölt be ezen a piacon.
Ez az év a mobil internet és az új technológiák térnyerését mutatta, valamint azt, hogy a digitális kapcsolódás miként formálja globálisan az emberek mindennapjait.