Az Apple októbertől számítja a pénzügyi évét, ezért a legutóbb zárult időszak náluk a második negyedévnek számít. Az erről szóló beszámolót nemrég hozták nyilvánosságra az almás cég weboldalán, a számok alapján pedig bőven van mit ünnepelni a cupertinóiaknak.
A március 26-án véget ért Q2-ben ugyanis 97,3 milliárd dolláros bevételt könyvelhetett el a vállalat, ami rekordnak számít ebben az időszakban, és 9%-kal múlja felül a tavalyi második negyedév teljesítményét. A befektetők vagyona ezzel részvényenként átlagosan 1,52 dollárral gyarapodott.
A kiemelkedő eredmény pedig az egyes termékkategóriák bevételein is meglátszik, egyedül az iPadeknél regisztráltak csökkenést az előző év azonos időszakához képest. A vezérigazgató Tim Cook a CNBC-nek nyilatkozva ezt a táblagépeket érintő "nagyon jelentős ellátási gondokkal" magyarázta. Az egyes kategóriákra lebontva a következőképp alakultak a bevételek a Q2-ben:
- iPhone: 50,5 milliárd dollár (az előző év azonos időszakában 47,9 milliárd volt)
- iPad: 7,6 milliárd dollár (az előző év azonos időszakában 7,8 milliárd volt)
- Mac: 10,4 milliárd dollár (az előző év azonos időszakában 9,1 milliárd volt)
- Otthoni és hordható eszközök, egyéb kiegészítők: 8,8 milliárd dollár (az előző év azonos időszakában 7,8 milliárd volt)
- Szolgáltatások: 19,8 milliárd dollár (az előző év azonos időszakában 16,9 milliárd volt)
Az otthoni és hordható eszközök kategóriájába az olyan termékek tartoznak, mint a HomePod mini, az Apple Watch, az AirPods-fülesek, az AirTag követő, a szolgáltatások között pedig egyebek mellett az App Store-t, az iCloudot, az Apple Payt, az Apple Musicot és az Apple TV+ streaming platformot találjuk. Az almás szolgáltatások egyébként önmagukban is rekordot döntöttek, mivel eddig még egyetlen negyedévben sem voltak ilyen sikeresek.
A számokból jól látható, hogy az Apple szekerét nagyrészt még mindig az iPhone hajtja, de már a 2011 óta tartó Tim Cook-érában bevezetett termékkategóriák is szép summát hoznak az Infinite Loop konyhájára.