Az Apple-ökoszisztéma egyik nagy előnye, hogy minden szinkronizál mindennel, ami meg nem kerül át automatikusan egyik készülékről a másikra, azt pillanatok alatt átküldhetjük az AirDrop segítségével. Az iCloud tárhelyre nem csak az Apple saját alkalmazásai képesek menteni, hanem más fejlesztők programjai is, de egy egyre több panaszt gyűjtő fórumthread szerint jó pár hete gondok vannak a szolgáltatással.
A 9to5Mac arról írt, hogy az Apple fejlesztői fórumán két hónapja létrehozott posztnál több százan jelezték már a CloudKittel (a felhővel való kommunikációt segítő fejlesztői készlettel) kapcsolatos problémát, és ugyan az Apple publikusan nem ismerte el, hogy gondok vannak, néhány fejlesztőt már próbált megnyugtatni.
A cég privátban jelezte az érintetteknek, hogy nem az appjukkal van a gond, hanem az iCloud szervereivel, emiatt kapnak ők és a felhasználók is 503-as hibát, valamint "A szolgáltatás nem elérhető" hibaüzenetet.
Érintett például a GoodNotes, a PCalc (amiben az automatikus szinkronizáció eleve kikapcsolt állapotban van, amíg a felhasználó nem engedélyezi), valamint a népszerű Twitter-kliens, a Tweetbot is, melynek legújabb változatában külön jelzik a szinkronizáció állapotát.
Reméljük, mihamarabb sikerül elhárítani a gondokat - rekord mennyiségű Apple termék érkezhet, és jó lenne, ha ezek gond nélkül tudnának működni.