Hirdetés

Óriási pénzt kaszálnak a cégek az előfizetéseken, amiket elfelejtünk lemondani



|

A számok azt mutatják, hogy az emberi figyelmetlenség az előfizetéses üzleti modell legjobb barátja.

Hirdetés

Elmúltak már azok az idők, amikor még csak úgy megvásároltuk a szoftvereket és az alkalmazásokat, hiszen a legtöbb szolgáltató manapság a jóval jövedelmezőbb havidíjas előfizetéseket erőlteti. Miért adnánk oda a termékünket örökre, ha újra és újra pénzt kérhetünk érte? - hangzik az új vezérelv, amit az elmúlt években óriási lelkesedéssel tettek magukévá a fejlesztők.

Ez az üzleti modell ráadásul egy további előnnyel is jár, megeshet ugyanis, hogy az ügyfél egyszerűen elfelejti lemondani az előfizetését, így még akkor is perkál, amikor már nem lenne szüksége az adott szolgáltatásra. Egy kutatás most kimutatta, hogy a cégek jóval többet keresnek ezen a jelenségen, mint eddig gondoltuk.

A Yahoo! Finance beszámolója szerint a Stanford és a Texas A&M egyetemek kutatói egy meg nem nevezett fizetési szolgáltató adatait hívták segítségül, hogy kiderítsék, mennyi pénzt hoznak a konyhára a feledékeny ügyfelek. Ehhez első körben kiválasztottak 10 népszerű előfizetéses szolgáltatást, majd megvizsgálták, hogy az emberek milyen arányban újítják meg az ezekre szóló előfizetésüket egy bankkártyacsere után.

Hirdetés

A kártya cseréjekor ugyanis a felhasználónak manuálisan kell módosítania a fizetési adatait, hogy a szolgáltató továbbra is le tudja vonni a havidíj összegét. A vizsgálat pedig arra jutott, hogy az új kártyára váltó ügyfelek jóval kisebb arányban újították meg az előfizetésüket a figyelembe vett 10 szolgáltatás esetében, mint ahányan az automatikus levonással fizetik az előfizetési díjat.

Magyarán számos előfizetésre nincs is szükség, egyszerűen csak pörögnek tovább, mert vagy elfelejtjük lemondani őket, vagy túl lusták vagyunk a dologhoz. Ennek ismeretében a kutatás vezetői úgy kalkulálnak, hogy a cégek akár 14-200%-nyi extra bevételt is kaszálhatnak az ily módon megmaradó előfizetéseken, míg a leggyakrabban 30-80% között mozog ez az érték. A feledékenység tehát remek üzlet, nem csoda hát, hogy az ingyenes próbaidőszakok egy bizonyos időszak elteltével minden esetben automatikusan előfizetéssé változnak.

A jövőben viszont leáldozhat ennek a módszernek, az amerikai versenyfelügyelet ugyanis már előkészület alatt tart egy új szabályozást, amely előírná, hogy a megújuló előfizetések bizonyos időközönként a felhasználó aktív beleegyezését kérjék a folytatáshoz. Az Egyesült Királyságban pedig már korábban kényszerítették a konzolok forgalmazóit, hogy legalább az inaktív felhasználóktól ne vonják a végtelenségig a havidíjas szolgáltatásaik árát.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.