Az OpenAI még november 30-án tette elérhetővé a gépi tanulással trenírozott MI-chatbotját, a ChatGPT-t, amely néhány napon belül át is lépte az 1 millió aktív felhasználót, azóta pedig már a Google legveszélyesebb kihívójaként emlegetik, amit a keresőóriás is véresen komolyan vesz, nagy erőkkel készülve az ellentámadásra.
A felhajtás oka, hogy a GPT-3 nyelvi modellen alapuló chatbot egyszerűen lenyűgöző dolgokra képes, köztük az orvosi szakvizsga teljesítésével, a novellaírással és az ügyfélszolgálati ügyintézéssel. Hogy a ChatGPT mekkora szenzáció, azt a szolgáltatás növekedési üteme mutatja, amiről a UBS befektetési bank elemzői készítettek tanulmányt.
A Reuters által feldolgozott elemzés szerint az OpenAI ingyenesen hozzáférhető chatbotja decemberben 57 millió aktív felhasználót húzott be, januárban pedig már a 100 milliós álomhatárt is átlépte. Ha abból indulunk ki, hogy az üzemeltető közleménye alapján a platform még december 6-án szerezte meg az egymilliomodik felhasználóját, ez azt jelenti, hogy kevesebb mint 2 hónap alatt százszorosára nőtt a szolgáltatás forgalma. A napi aktív felhasználók száma szintén lenyűgöző, átlag 13 millió főnél jár.
A UBS pedig felhívta rá a figyelmet, hogy a növekedési ütem még a TikTokot és az Instagramot is legyorsulta: az előbbinek az elindulását követően 9 hónapra volt szüksége a 100 milliós rekordhoz, míg az utóbbinál 2,5 évig tartott ugyanez. A ChatGPT tehát iszonyatos lendülettel rajtolt, az elemzők szerint viszont az a legfontosabb kérdés, hogy mennyi embert tart majd meg hosszabb távon, most ugyanis sokan lehetnek, akik a hírveréstől kíváncsivá válva csupán alkalmilag próbálják ki a chatbotot.
Az OpenAI mindenesetre nagyon bízik benne, hogy az érdeklődés tartós marad, ezért már be is jelentették a ChatGPT fizetős változatát, amely még gyorsabb és kifinomultabb válaszokkal szolgál majd.