Idén év elején lépett életbe Németországban egy olyan alkotmánykiegészítés, amelynek értelmében a Bundeskartellamt, vagyis a német versenyhatóság már korábban és így jóval hatékonyabban felléphet bizonyos nagyvállalatok ténykedése ellen.
Így korábban már vizsgálatot kapott a nyakába a Facebook, a Google, illetve még az Amazon is, a legújabb célpont pedig a jelek szerint a rengeteg fogyasztót kiszolgáló almás vállalat.
A Bundeskartellamt fókuszában főként az App Store áll, de az Apple előre feltelepített alkalmazásai kapcsán is folyik majd vizsgálat, és elvileg azt is megnézik, hogy az óriásvállalat hogyan kezeli az olyan, versenytársnak is tekinthető alkalmazásokat, mint például a Spotify. Panaszok alapján a versenyhatóság valószínűleg annak kapcsán is vizsgálódik majd, hogy az Apple az iOS 14.5 bevezetése óta korlátozza a felhasználók nyomon követését.
Bizonyos fejlesztők kritizálták az Apple saját, alkalmazáson belüli vásárlásokra kitalált rendszerét, és az ehhez kapcsolódó, 30%-os jutalékot is, szóval talán emiatt is fájhat majd a vezetők feje. A versenyhatóság egyébként még az Európai Bizottság segítségét is igénybe veheti a vizsgálódás során.