Az Apple kapcsán régóta tartja magát a sztereotípia, hogy a cupertinóiak ugyan sokszor több éves csúszással alkalmazzák a legújabb technológiákat, akkor viszont jóval kiforrottabban tálalják őket a türelmetlenebb konkurenciánál. Sokan arra számítottak, hogy ez a VR-piacra meglehetősen későn belépő Vision Pro esetében is így lesz, ám az első tesztek és beszámolók alapján a 3500 dolláros headset inkább egy jobban sikerült prototípus, mintsem egy érett termék benyomását kelti.
Legutóbb a Bloomberg elemzője, Mark Gurman fejtette ki ezt, aki belsős forrásokból úgy értesült, hogy még az Apple szerint is évekre vagyunk a Vision Pro kívánt formájától, most pedig a gyorsan visszaadásra kerülő példányok jelzik, hogy még nem teljesen kerek ez a történet.
A The Verge ugyanis nemrég egy összefoglalóban mutatott rá, hogy az online térben bőven találni olyan vásárlókat, akik a visszavétel 14 napos határidejéhez közeledve különböző okokból megválnak a méregdrága prémium headsettől. Az egyik közülük Parker Ortolani, a portál termékmenedzsere, aki a Threadsen megosztott posztja alapján túl kényelmetlennek tartotta a Vision Pro viseletét, és a szemét is nagyon megerőltette a kütyü, ezért már vissza is kérte a pénzét.
Egy másik példa a feltörekvő tech videós Rjey Tech, aki az X felületén arról írt, hogy nagyon várja az almás headset visszacserélését, mivel már 10 percnyi használat után megfájdul tőle a feje. Egy későbbi bejegyzésben ehhez azt is hozzáfűzte, hogy korábban más VR eszközöket is használt, de egyikkel sem szerzett ilyen tapasztalatokat.
Just for the record I’ve tried other VR headsets before and have never dealt with headaches of any sort.
— Rjey (@RjeyTech) February 14, 2024
Egy harmadik elégedetlen ügyfél a Redditen írt egy kisebb regényt arról, hogy végül miért döntött a Vision Pro szerinte tragikusnak mondható visszaadása mellett. Az ő elsődleges kifogása szintén a termék kényelmetlensége, de a lencsék tükröződését is zavarónak találta a filmek nézése közben, valamint az eszköz viszonylag nagy méretével sem elégedett, ami miatt utazáskor egy külön táskában kell cipelni.
A kényelmi hiányosságok mellett egy gyakran visszatérő ellenérv az, hogy a vásárlók nem igazán találják meg a Vision Pro helyét a mindennapjaikban. A már idézett redditező is leírta, hogy a headset a szórakoztatásban, a produktivitásban és a játékokban sem bizonyította számára a létjogosultságát, és az alábbi vásárló is ehhez hasonló véleményen van. Alexander Torrenegra ugyan alapvetően menőnek találta az újdonságot, de semmi olyat nem kapott tőle, ami indokolná a megtartását, ezért már 2 óra használat után visszaküldte.
Two hours after unboxing my Apple Vision Pro and using it, I decided to box it back up again and return it. It's quite cool, but there's nothing in it for me that I'll use frequently enough to warrant my keeping it.
— Alexander Torrenegra (@torrenegra) February 13, 2024
Ilyen és ehhez hasonló posztokat most szép számmal találni a közösségi médiában, ám a korrektség kedvéért érdemes leszögezni, hogy a Vision Próból már előrendelésben is több mint 180 ezer darabot adtak el, így az arányokat figyelembe véve egyelőre merész lenne kijelenteni, hogy tömeges jelenségről van szó.
Ennek ellenére érdemes lesz figyelemmel kísérni a Vision Pro pályafutását és az eladási adatokra vonatkozó szivárgásokat (az Apple-től nem várható számszerűsített jelentés), hiszen az igazán beszédes az az időszak lesz, amikor már nem befolyásolja a keresletet a kezdeti felhajtás és az újdonság varázsa.