A Microsoft még 2012-ben indította útjára a Microsoft Store alkalmazásboltot, s habár nagyon szerette volna egy App Store-hoz, vagy Play Áruházhoz hasonló domináns szereplővé tenni, pályafutása első néhány évében inkább arról volt híres, hogy mennyire utálták a felhasználók.
A redmondiak szerencsére tanultak ebből, s idővel egy jóval kevésbé korlátozott (pl. külsős alkalmazásboltok integrálása, a telepítési célmappák kiválasztásának feloldása) platformot faragtak a szolgáltatásból.
Ez pedig a jelek szerint meghozta a gyümölcsét, a Microsoft nemrég publikált blogposztja szerint ugyanis 2022-ben már 900 millióan használták a Store-t, ami 122%-os növekedést jelent a 2021-es eredményhez képest. Ugyanez a poszt viszont egyúttal egy olyan intézkedést is bejelentett, aminek kevesen fognak örülni: még több reklámmal bővül az alkalmazásbolt.
Az új hirdetések a keresési találatok első sorában és az Alkalmazások/Játékok tabeken szerepelnek majd, vagyis a rendszer hasonlóan működik az Apple App Store-hoz, ahol az első találat mindig hirdetés, de a Google keresőt is felhozhatjuk, amely szintén előre sorolja a fizetett találatokat.
A 2022 ősze óta tesztelt funkciótól a Microsoft azt reméli, hogy segít majd a fejlesztőknek eljuttatni a termékeiket a vásárlókhoz, ennek jegyében pedig a hirdetők részletes statisztikákat is kapnak arról, hogy mennyire hatékonyak a reklámjaik. A lépés tehát szervesen illeszkedik a redmondiak utóbbi években követett stratégiájához, melynek szellemében igyekeznek fejlesztőbarátabbá szabni a Microsoft Store szabályait.
Ezt szolgálta például, hogy 2021-ben engedélyezik a külső fizetési csatornák használatát, így az alkalmazások készítői akár a bevételeik 100%-át is megtarthatják.