Amikor a Gmailben valakitől levelet kapunk, alapvetően annyit látunk a feladóról, amennyit ő maga láttatni akar. Tehát az e-mail címét, és ha beállított magának valamilyen megjelenítendő nevet a szolgáltatójánál, akkor még azt - és kész. Márpedig, ahogy a közösségi oldalakon, úgy levelekben is egyre többen próbálnak hamis "személyazonossággal" megtéveszteni minket, ami egy e-mailben alapszinten nem nehéz.
Ha például a Magyar Überbank alkalmazottjának akarja valaki kiadni magát, és így kicsalni számlainformációt, vagy konkrét belépési adatokat tőlünk, simán próbálkozhat azzal, hogy a kovacsbela@magyaruberbank.hu cím helyett a kovacsbela@magyaruberbank-site.com címről küld levelet, ami elég durva próbálkozás, de a tapasztalatok szerint bizony még így is jó páran bedőlnek egy efféle egyszerű trükknek.
A Google épp ezért egy olyan új funkciót épít a levelezőjébe, amely hasonló a közösségi oldalak megoldásához, miszerint külön jelzik az egyes felhasználói profiloknál, hogy ellenőrzött és hiteles fiókokról van szó. A vállalat tavaly csatlakozott a Brand Indicators for Message Identification elnevezésű kezdeményezéshez, amely különféle üzenetküldő és levelező szolgáltatásokat tömörít és az a fő célja, hogy a csatlakozottak az elektronikusan kommunikáló cégek és márkák hitelességét egyértelműen jelezzék a logójukkal.
Az újdonság bevezetése után tehát úgy győződhetünk meg arról, hogy valóban az a szervezet küldte a levelet, amelynek "mondja magát", hogy a levél mellett a hivatalos logójuk szerepel. A funkciót folyamatosan teszik elérhetővé, elsőként a Gmail üzleti előfizetői kapják meg, de ezután rögtön "terítik" mindenki másnál is. A Google levelezője nemrég több egyéb újdonságot is hozott, ezeket külön cikkben foglaltuk össze.