Hirdetés

Musk gyakorlatilag elismerte, hogy a régebbi Teslák lehet, sosem válnak teljesen önvezetővé



|

A régebbi modellek tulajdonosainak csak álom maradhat a Full Self-Driving, vagyis a teljes önvezetés.

Hirdetés

A Tesla hosszú és kihívásokkal teli utat jár be a teljes önvezető képességek felé. Az utóbbi időben azonban világossá vált, hogy a vállalat előtt álló út nehezebb és komplexebb lehet, mint azt eredetileg várták. Elon Musk, a cég vezérigazgatója a 2024 harmadik negyedéves pénzügyi eredményeket követő konferenciahíváson elismerte, hogy a régebbi önvezető hardverekkel felszerelt Tesla járművek lehet, hogy nem lesznek képesek elérni a teljes autonómiát.

A legújabb HW4 rendszer, amelyet tavaly vezettek be, jelentősen nagyobb kapacitással rendelkezik, mint a HW3. Musk szerint "könnyebb a dolgokat működésre bírni a HW4-en, és sok erőfeszítést igényel, hogy mindezt a HW3-ba is beilleszthessük." Ez azt jelenti, hogy bár a HW3 kamerái "képesek" lennének erre, a HW4 kamerái lényegesen nagyobb felbontásúak és jobb teljesítményt nyújtanak alacsony fényviszonyok mellett. A régebbi hardverrel rendelkező tulajdonosok számára azonban ez aggodalomra adhat okot, hiszen évekig azt ígérték nekik, hogy járműveik hamarosan képesek lesznek önállóan vezetni.

Hirdetés

Musk felvetette annak lehetőségét, hogy ingyenes frissítéseket kínálnak azoknak a tulajdonosoknak, akik a HW3-mal felszerelt járműveikhez vásárolták meg a Full Self-Driving (FSD) csomagot. Ez azonban nem olyan egyszerű, mint amilyennek hangzik, mivel a HW4 rendszer különböző áram- és kamera kábeleket használ, és a számítógép is más, ami bonyolulttá és költségessé teheti a meglévő járművek frissítését.

Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy az FSD rendszerek számítási igényei óriásiak. A Tesla folyamatosan frissíteni kényszerül a hardvert, hogy megfeleljen a szoftver követelményeinek. A járműveknek el kell érniük egy biztonsági szintet, amely megfelelő a szabályozó hatóságoknak és persze a nyilvánosságnak is, ami további kihívásokat jelent a vállalat számára. Az NHTSA már vizsgálatot folytat a Tesla autóival kapcsolatban egy halálos baleset miatt, amely alacsony látási viszonyok között történt.

William Stein, a Truist Securities technológiai elemzője nemrégiben tesztvezetést hajtott végre egy FSD rendszerrel felszerelt Tesla autóval, és azt tapasztalta, hogy a jármű veszélyes vagy illegális manővereket hajtott végre. Ez rámutat arra, hogy bár a Tesla már több mint 500 000 járműben aktiválta az FSD funkciót, ezek még mindig nem teljesen autonómok, és a vezetőknek ébernek kell maradniuk, készen állva az irányítás átvételére bármelyik pillanatban.

Összességében a Tesla önvezető technológiája még mindig számos kihívással néz szembe. A vállalat folyamatosan dolgozik a technológia fejlesztésén és a biztonsági szint növelésén, de a jövő bizonytalan, és a teljes autonómia elérése még messze lehet.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.