A 2007-ben megjelent iPhone-ok új korszakot hoztak el a telekommunikációs eszközök világában. Az Apple által megalkotott mindentudó telefonok egyrészről minden korábbi árplafont átütöttek, másrészt szokatlanul nagy üvegfelületükkel sérülékenyebbé tették a készüléket. Az aggályokra a vállalat széles körű garanciával válaszolt, aminek legfőbb irányelvei ki is tartottak eddig a pillanatig.
Egészen mostanáig az iPhone kijelzőjén véletlenül keletkezett hajszálrepedést ingyenesen javította a vállalat abban az esetben, ha nem volt a telefonon olyan szemmel látható egyéb sérülés, aminek ez betudható lett volna. Több forrásból is megerősítést nyert, hogy ez a nagylelkű gesztus mostantól már a múlté, mivel a hajszálrepedést szenvedett telefon javíttatásának költsége a telefon tulajdonosát terheli a jövőben.
A hírek szerint a szaküzleteknek és szakszervizeknek a héten megküldött frissítések már a megváltozott irányelveket tartalmazzák. Eszerint, ha az ügyfél telefonján akár csak egyetlen hajszálrepedés keletkezik, azt baleseti kárigényként kell feldolgozni, vagyis a szervizköltségeket magának kell megfizetnie akkor is, ha nincs más látható sérülés a készüléken.
A változás azonban nemcsak az iPhone-okat érinti, Apple Watch tulajdonosként is óvatosabban kell használnunk okoseszközünket a jövőben. A cég többi olyan terméke esetében, amire szintén érvényes volt korábban hajszálrepedésre is a garancia, minden a régiben marad, szóval a Mac és iPad felhasználók egyelőre megnyugodhatnak.
A vállalat eddig nem közölte a változtatás okát, de nem kell ahhoz alufólia sisakban tetszelegni, hogy profitmaximalizálást sejtsünk a háttérben. Ami még benne lehet a pakliban az az, hogy a szakszervizek nem voltak egységesek a szigort illetően. Míg egyesek ragaszkodtak az irányelvek szó szerinti értelmezéséhez, mások sokkal gavallérabb módon jártak el, természetesen az Apple kontójára.