A mesterséges intelligenciát megjelenése óta egy sor érdekes, különleges, esetenként furcsa dolog megalkotásához, kivitelezéséhez használták már fel. Alkalmazták már betegségek diagnosztizálásában, drogfutárok leleplezésében, és jó eséllyel néhány év múlva, nem fogod tudni megállapítani, hogy egy cikket valós személy írt-e. A lehetőségek száma szinte végtelen és minden újszerű alkalmazásnál kiderül, hogy még mindig csak a felszínt kapargatjuk.
A Coca-Cola nemrégiben indított egy kampányt aminek keretében fogyasztók tömegeit kérdeztek meg arról, hogyan képzelik el a jövő ízét, színét, formáját és sok egyéb aspektusát. A beérkezett válaszokat feldolgozták, majd a mesterséges intelligenciát arra kérték, hogy ezek és a "saját meglátásai" alapján alkossa meg a jövő üdítőitalát.
A cég a fentiek alapján megálmodott üdítőitalát most Y3000 néven készül a kiválasztott piacokon limitált mennyiségben értékesíti. A cukormentes üdítőt Európában, így Magyarországon is meg lehet vásárolni.
A Coca-Cola közlése szerint az ital ízének megkomponálásán kívül az MI-nek köszönhetjük a üdítős doboz formáját, színét és dizájnját is. Több sajtóorgánum is szerette volna megtudni, hogy milyen módon használták a technológiát ilyen komplex feladatok elvégzésére, de erre nem kaptak választ a vállalat sajtósaitól.
Természetesen nem a piacvezető üdítőmárka gyártója az első, amelyik a mesterséges intelligenciát használja egy új termék létrehozásához. Egyre több élelmiszeripari szereplő nyúl a kézenfekvő megoldáshoz, bár kétségkívül a Coca-Cola az első a nagyok közül, mely nemcsak vállalja az MI szerepét az innovációban, hanem egyenesen büszkén hirdeti.