Az AMD FidelityFX Super Resolution (FSR) bemutatásával nem kérdés, hogy a felskálázással javított grafikáé a jövő, amit az NVIDIA-féle DLSS mellett már az Epic Games is pedzeget az Unreal Engine 5 Temporal Super Resolutionjével (TSR).
A jelek szerint pedig a Microsoft sem akar kimaradni a buliból, a Hardware Times ugyanis kiszúrt két álláshirdetést, melyek arra utalnak, hogy a redmondi vállalat is valamilyen hasonló technológián dolgozik az Xbox platformhoz.
A Senior és vezető szoftvermérnöknek kiírt hirdetések olyan szakembereknek szólnak, akik jártasak a számítógépes grafikában és a mesterséges intelligenciában.
"Az Xbox kihasználja a gépi tanulást a hagyományos renderelési algoritmusok hatékonyságának növelésére és jobb alternatívák nyújtására. Az Xbox grafikus csapata egy olyan mérnököt keres, aki gépi tanulási algoritmusokat épít a grafikai szoftverbe, játékosok millióinak örömére. Működj szorosan együtt partnerekkel a jövő gépi tanulási hardverére fejlesztett szoftveren! Légy nagy hatással a számítógépes grafikára és a játékokra!"
-áll az egyik hirdetés leírásában.
A Microsoft tehát valamiféle MI -és gépi tanulás-alapú megoldással tuningolná a játékok látványvilágát, ami minden bizonnyal a cég DirectML API-jén alapulhat. A fejlesztés pedig az Xbox platformot célozza, melynek néhány éve már a PC is része, így könnyen lehet, hogy nem csak a konzolosok élvezhetik majd a technológia vívmányait.
Addig pedig ott az AMD univerzális, hardverek széles tárházával működő FSR-technológiája, amit a Microsoft szintén teljes mellszélességgel támogat.