Közleményt adott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) arról, hogy vizsgálatba fogott, melynek célpontja a szépségápolási termékeket értékesítő cég Csehországban bejegyzett üzemeltetője. A hivatal gyanúja szerint a Notino jogsértő módon tüntette fel az akciósként hirdetett termékek árait mind a mobilalkalmazásában, mind a honlapján.
Emellett azt is megjegyzi a GVH, hogy "a vállalkozás platformjain rendszerszintű hiányosságok tapasztalhatóak, amelyek valószínűsíthetően gátolják az egyes termékekre vonatkozó kedvezmény valós mértékének meghatározását, illetve a fogyasztók tudatos döntéshozatalát."
Ugyancsak aggasztó, hogy a Notino ún. sötét mintázatot (dark pattern), ami a fogyasztó manipulálására irányul. Jelen esetben például a vásárlási folyamat során azzal szembesülünk, hogy alapbeállításként ki vannak pipálva olyan, a költségeinket növelő opciók, mint a környezetbarát csomagolás vagy a küldemény biztosítása.
Azt fontos kihangsúlyozni, hogy a Notino versenyfelügyeleti eljárás alá vonás nem jelenti azt, hogy a vállalkozás a jogsértést ténylegesen el is követte, egyelőre csak a vizsgálat zajlik annak megállapítása céljából, hogy valóban ez történt-e. A GHV-nak három hónapja van az eljárás lefolytatására, mit két alkalommal, legfeljebb két-két hónappal meghosszabbíthat, de csakis indokolt esetben.
De nem csupán a Notino ügyében vizsgálódik az árfeltüntetési szabályok betartatását elváró hivatal, a CCC, az Answear és az About You is megtéveszthette feltételezése szerint a vásárlókat akciós árai feltüntetése során.