Úgy tűnik, hogy a Zuckerberg-birodalom legújabb terméke a várakozásoknak megfelelően méltó utódja lesz a Quest 2-nek. A mai naptól megvásárolható eszközre, ahogy azt a két héttel ezelőtti bemutatón láthattuk, a fejlesztők nem sajnálták az időt és munkát, hogy a VR-termék új szériája is versenyképesen induljon hódító útjára a piacon. Az Xbox Cloud Gaming támogatás, az élesebb és színesebb kettős kijelző, a továbbfejlesztett 3D hangszórók és a színátvitel csak néhány a számos nagyszerű paraméterből, ami szerénytelenség nélkül elmondható az új eszközről.
Természetesen mindig vannak kritikus hangok egy-egy termék megjelenésekor, amik a hurráoptimizmus elhalkultával elmondják azt is, hogy mit hiányolnak a kérdéses termékből, illetve melyik megoldás nem tetszik nekik. Néhány funkció miatt Quest 3 sem úszta meg a kritikát.
Az egyik éppen a zseniális újdonság, a színátvitel miatt érte. Ez az új funkció teszi lehetővé, hogy a szemünk elé táruló digitális világon túli valós dolgokat is lássuk a szemüvegen keresztül. Ennek egy kezdetleges, szürkeárnyalatos verziójával már találkozhattunk a Quest 2 használata közben is, de a Quest 3 kettős RGB-kamerája mindezt a színek megőrzésével nyújtja.
A szaksajtó, aminek képviselői a hivatalos megjelenés előtt már kaptak tesztelésre az új termékből, azt írja a színátvitelről, hogy a megjelenítés minősége nagyban függ a fényviszonyoktól, szóval rosszul megvilágított helyen a szemünkre vetített kép gyakran szemcsés, kontúrtalan és enyhén torzítva adja át a valóságot. Példaként hozzák fel, hogy ugyan csatlakoztatható hozzá a telefon, de túl homályos a hosszútávú használathoz, illetve az üzenetíráshoz, olvasáshoz.
A kritikus hangok arra is felhívják a figyelmet, hogy az akkumulátor üzemidejében szinte semmilyen javulás nem tapasztalható az elődjéhez képest. A Quest 2-höz hasonlóan körülbelül két órát bír használatban az eszköz töltés nélkül. Valamelyest enyhíti ezt a problémát, hogy az új dokkolóval már egyszerre lehet tölteni a headsetet és a kontrollereket, valamint az eszköz üzemideje is meghosszabbítható egy Elite Strap nevű kiegészítő extra telepével.
Végül egy fontos kérdés: Mire jó az AR-technológia, ha még mindig alig van játék, ami ki tudná használni az eszköz nyújtotta lehetőségeket? Tudvalevő, hogy a Meta-vezér Zuckerberg átütő erejű változást, már-már forradalmat remélt a kiterjesztett valóságtól. Mikor látható volt, hogy ez elmarad, sokan visszavettek az AR-fejlesztéseikből néhány fokozatot, és ez meg is látszik a terméket támogató játékszoftverek felhozatalán is. Az ingyenes programot, a First Encounterst azonban sokan dicsérik, de Mark Zuckerberg beígért még további száz AR-játékot.
A Meta Quest 3 induló ára 499 dollár (183 000 forint), ami relatíve drága, legalábbis ahhoz, hogy olyan impozáns pályát fusson be, mint elődje.