Nagyon fontos, hogy a különböző platformokat üzemeltető vállalatok hogyan kezelik és védik a felhasználók adatait, hiszen komoly problémákat okozhat, ha illetéktelen kezekbe kerül egy-egy jelszó vagy éppen személyes adat.
Természetesen egy ilyen eset az adott cég hírnevén is csúnya nyomot hagyhat, főleg akkor ha egy bizonyos időszakon belül többször is előfordulnak hasonló problémás esetek. A Spotify például egyszer már felkereste több felhasználóját is idén ősszel, mivel egy csomó bejelentkezési adat kiszivárgott.
Nemrég pedig újból történt egy kis baj, ugyanis egy biztonsági rés miatt számos felhasználó személyes adata üzleti partnerekhez került, ami bizony eléggé kellemetlen dolog. A problémára egyébként november 12-én bukkantak rá, de előfordulhat, hogy már április 9-e óta létezett.
A hivatalos tájékoztatás szerint az e-mail cím, a felhasználónév, a jelszó, a nem és a születési dátum szivároghatott ki a rendszerből az érintetteknél, akiknek a Spotify új jelszót állított be és természetesen értesítette is őket levélben. A cég elvileg már felvette a kapcsolatot az üzleti partnerekkel a kiszivárgott adatok törlése miatt, és a biztonsági rés is be lett foltozva, ráadásul egyelőre úgy tűnik, senki nem élt vissza az információkkal.