Hirdetés

Megígérte az X, a Meta és YouTube, hogy fellépnek a gyűlöletbeszéd ellen, de vannak kétségek



|

A vállalatok aláírták az Európai Unió magatartási szabályozását, de ez sajnos nem kötelezi őket a szigorításra.

Hirdetés

A közösségi médiák hajnala óta kérdés, hogy a különböző állami, szövetségi és uniós szervezetek hogyan szabályozzák azokat. A folyamatokat megnehezíti, hogy különböző piacokon más és más szabályozások érvényesek. Az Egyesült Államokban a szólásszabadságra hivatkozva például sok olyan kijelentés átmegy, ami az EU-ban már gyűlöletbeszédnek számít. 

A különböző, Európai Unión kívülről érkező manipulációs kísérletek és összehangolt közösségi médiás dezinformációs kampányok - melyeknek legutóbbi eredménye az érvénytelenített romániai választás volt - arra késztetik a döntéshozókat, hogy szigorítsanak a szabályozásokon. 

Hirdetés

Legutóbb Mark Zuckerberg kelt ki a jelenség ellen, de a jelek szerint a Meta vezére sem szeretne túl sok tyúkszemre rálépni az EU-ban, hiszen a Facebook és az Instagram is aláírta a "digitális szolgáltatásokról szóló jogszabály" módosítását, mely a gyűlöletbeszéd ellen irányul. 

Egészen pontosan a jogszabály által meghatározott önkéntes vállalásokhoz csatlakoztak, melyek a hangzatos "Az Illegális Gyűlöletbeszéd Kivédésére Szolgáló Viselkedési Szabályzat Online Plus" névre hallgat. Ehhez a Meta platformjain kívül csatlakozott még a TikTok, a Twitch, az X, a YouTube, a Snapchat, a LinkedIn, a Dailymotion, a Jeuxvideo.com, a Rakuten Viber, és Microsoft felhasználói szolgáltatásai.

Az új jogszabály megfogalmazza, hogy a csatlakozóknak átláthatóan kell működnie a gyűlöletbeszéd felismerésében és eltávolításában, megengedik külsős ellenőrzőszerveknek, hogy bepillantást nyerhessenek ezen folyamatokba, és vállalják, hogy legalább a beérkező, erre vonatkozó értesítések kétharmadát 24 órán belül feldolgozzák. 

Sajnos, ahogy említettük, az EU erre vonatkozó viselkedési szabályzata önkéntes, ami azt jelenti, hogy azon a cégeknek, melyek nem teljesítik a vállalásokat, semmilyen következménnyel nem kell szembenézniük. Ez olyannyira igaz, hogy amikor Elon Musk megvette az akkor még Twitter névre hallgató platformot, ki is farolt a cég álhírekre vonatkozó vállalásaiból, melyeket a szabályzat meghatározott.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.