A YouTube-on egyre több a kihagyhatatlan dupla reklám, ami eléggé dühíti a felhasználókat. Ráadásul gyakran a gyerekek számára sem azt kínálja a platform, amit látniuk kellene.
A YouTube frissítette a szolgáltatási feltételeit, és ennek kapcsán bejelentette, hogy mostantól reklámokat jelenít meg azok videói előtt, akik még nem tagjai a Partner Programjának. Az extra bevételekből a tartalomgyártók pedig egy fillért sem kapnak.
A hivatalos megfogalmazás szerint a YouTube-nak joga van pénzt csinálni a platform összes tartalmából, a reklámok pedig megjelenhetnek olyan csatornákon is, amelyek nem vesznek részt a YouTube Partner Programban.
Ez utóbbi lehetővé teszi a sok követővel (több mint 1000 fő) rendelkező tartalomgyártóknak, hogy a videók előtt megjelenő reklámok bevételeinek egy részét megkapják. Ez főleg azok számára ideális, akik a YouTube-tartalomgyártásból élnek.
Azon viszont sokan felháborodtak most, hogy a reklámbevételekből nem ad a kisebb követői táborral rendelkező tartalomgyártóknak a YouTube, miközben alapvetően nekik köszönheti, hogy egyáltalán reklámozhat a felületén.