Hirdetés

Mark Zuckerberg a feje tetejére állítaná a Facebookot



|

A vezető szerint néhány éven belül teljesen máshogy festenek majd a Facebook szolgáltatásai.

Hirdetés

Sokak szerint a Facebook már most is túl nagy szerepet játszik az életünkben, hiszen a közösségi oldal nem csak a kommunikációt uralta le, de gyakran már a hírekkel is ott találkozunk először, ott böngésszük kedvenc éttermünk heti ajánlatait, s ha valamit eladnánk, még azt is a Marketplace-en hirdetjük meg.

A platform alapítója, Mark Zuckerberg viszont nem állna meg ennyinél, s a The Verge-nek adott interjújában nemrég arról beszélt, hogy a következő évek során egy még átfogóbb, virtuális "metaverzummá" bővítik a Facebookot.

Hirdetés

Az eddig sem volt titok, hogy Zuckerberg nagy jelentőséget tulajdonít a virtuális valóságnak, hiszen ezt szolgálta a VR eszközöket gyártó Oculus 2014-es felvásárlása is, amely a kimondottan sikeres Oculus Quest 2 révén azóta is jelentős szereplő a piacon. A bevásárlás egy nagyobb stratégia része volt, a végső cél pedig látványosan körvonalazódik a CEO interjújából.

"Az emberek azt látják majd, hogy közösségi médiás cégből metaverzumos céggé alakulunk át."

- nyilatkozta Zuckerberg, aki szerint a telefonos üzenetekkel és a videochatekkel az emberek ma unalmas módokon kommunikálnak egymással, melyekre nem vagyunk beprogramozva, mivel alapvetően valódi interakcióra vágyunk.

Erre kínál majd megoldást a Facebook, ami a következő 5 évben egy olyan, kapcsolódó szolgáltatásokat kínáló metaverzummá fejlődik, melyhez VR eszközökkel csatlakozhatnak a felhasználók.

""A jövőben ahelyett, hogy csak telefonon keresztül beszélgetnénk, te hologramként ülhetsz majd a kanapémon, vagy én ülhetek hologramként a tiéden. De mindketten úgy fogjuk érezni, mintha egy helyen lennénk, még akkor is, ha több száz kilométerre vagyunk egymástól."

- érzékeltette Zuckerberg, hogy miként kell elképzelni a virtuális valósággal fűszerezett új Facebookot.

Mindehhez persze a felhasználóknak is lesz néhány szavuk, hiszen láttunk már olyat a tech világában, hogy a gyártók nagyon erőltettek egy víziót, ám a közönség végül mégsem volt vevő rá. A verseny pedig hatalmas: nap mint nap új közösségi platformok hada várja, hogy vághasson egy szeletet a Facebook tortájából.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.