A Meta élén álló Mark Zuckerberg néhány napja kínos helyzetbe hozta magát, amikor egy meglehetősen gagyi hatású képet posztolt a cég 10 milliárd dollárból felépült metaverzumából, amin az sem segített sokat, hogy utólag egy valamivel mutatósabb képernyőfotóval igyekezett magyarázni a bizonyítványt. Talán ezért is érezhette úgy a Facebook-alapító vezérigazgató, hogy valami nagyobbat kell durrantania, így a Joe Rogannek adott közelmúltbeli interjújában előhúzta a kalapból a Meta következő VR-headsetjét.
No persze nem szó szerint: a Spotify-on futó podcast mikrofonja előtt ülve Zuckerberg csak annyit árult el, hogy az októberben esedékes Connect 2022-es műsorban fogják leleplezni az eszközt. Ennél pontosabb dátumot sajnos nem közölt, de a tavalyi rendezvényt október 28-án ejtették meg, így esélyes, hogy most is a hónap vége felé kerül rá sor.
Ami pedig a többi infót illeti, Zuckerberg abba is beavatta a közönséget, hogy a headset a 2021-es Connecten megvillantott Project Cambria végleges változata lesz, és a "társasági jelenlétre" fókuszál majd. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a fejlett arc- és szemkövetéssel élethűbben érzékeli a viselője arckifejezéseit, a metaverzumos avatarokra is közvetítve azokat. A cégvezető szerint a virtuális valóság nagy előnye, hogy a hagyományos technológiákkal ellentétben képes azt az érzést kelteni, hogy valóban egy másik ember társaságában vagyunk.
"Amikor videóhíváson veszel részt, nem érzed úgy, mintha tényleg ott lennél az illetővel. Számomra a virtuális valóság az, hogy valóban meggyőzi az agyadat arról, hogy ott vagy."
- mondta Zuckerberg, aki egy füst alatt elárulta, hogy a Meta régóta pletykált kiterjesztett valóságra (AR) épülő szemüvege csak évek múlva fog megjelenni, az új headsetnek viszont lesznek AR-fókuszú funkciói is. Az eszköz nevéről semmit sem tudni, de a két neves elemző-szivárogtató, Ming-Chi Kuo és Mark Gurman egyetért abban, hogy Meta Quest 2 Prónak fogják hívni.
Ez pedig akár arra is utalhat, hogy Zuckerbergék nem fogják nyugdíjazni a 2020-ban piacra dobott Meta Quest 2-t (akkor még Oculus Quest 2), ami közel 15 milliós eladással az eddigi legsikeresebb VR-headsetnek számít.