Júniusban mi is beszámoltunk róla, hogy a Vodafone és a UPC Magyarország összeolvadásának lezárásaként július 11. és 16. között informatikai átállásra kerül sor a második legnagyobb hazai mobilszolgáltatónál. Egy ehhez hasonló folyamat kisebb-nagyobb fennakadásokkal már tavaly nyáron is lezajlott, s a jelek szerint idén is nehéz napok elé néznek az ügyfelek.
A Vodafone előzetesen mindenkit megnyugtatott, hogy a vezetékes és a mobilos előfizetőket is érintő műszaki fejlesztések csak az ügyfélszolgálati funkciókra lesznek hatással, itt viszont már most, napokkal az átállás kezdete előtt jelentkeztek az első problémák.
A szerkesztőségi és olvasói tapasztalatokra hivatkozó HWSW számolt be róla, hogy a My Vodafone alkalmazás és a webes ügyfélszolgálati felület is hibás egyenleginformációkat mutat a feltöltőkártyás felhasználóknál. Egyeseknél mínuszos vagy nullás összegek jelennek meg, ám ennek ellenére továbbra is tudják használni a szolgáltatást, míg mások a valós egyenlegüktől teljesen eltérő számokat látnak.
A Vodafone korábban arra is figyelmeztetett, hogy a leállás ideje alatt senki se kezdeményezzen számlabefizetést, míg a feltöltőkártyás ügyfelek elvileg bankautomatán keresztül zavartalanul feltölthetik majd az egyenlegüket. Az előjelek fényében viszont nem biztos, hogy ez tényleg így alakul.
A szolgáltató mindenesetre idén is a tavalyi gyakorlatot követi, és extra mobilinternettel igyekszik vezekelni az átállás okozta kellemetlenségekért. A lakossági és vállalati ügyfeleknek egyaránt járó, belföldön és roamingra is érvényes 10 GB-os adatcsomagokat július 11. éjfélig aktiválják, 30 napot biztosítva a felhasználásra.
A leállás által érintett szolgáltatások listáját ezen az oldalon találod.