Habár az Apple egész jelentős fejlesztéseket mutatott be a kedden leleplezett új iPad Pro-szérián, a 11 és 12,9 hüvelykes kivitelben rendelhető táblagép végül nemcsak a minden korábbinál vékonyabb tokozás, az OLED kijelző vagy az M4 processzor miatt kapott nagy figyelmet, hanem a hozzá készült reklám miatt is, amivel egy sor művészt sikerült kiakasztania a gyártónak.
Ahogy arról mi is hírt adtunk, a Crush! című videóban egy óriási présgépé a főszerep, amely kreatív eszközöket és műalkotásokat zúz össze, köztük például hangszerekkel, könyvekkel és egy szoborral, egyetlen iPad Próba gyúrva össze őket. Eléggé félreérthetetlen, hogy a cupertinóiak mit akartak ezzel mondani, a kritikus hangok viszont nem vették jó néven a válogatás nélküli pusztítást.
Az X felületén ugyanis egész komoly botrány kerekedett a reklámból, ahol többek között a sztárszínész Hugh Grant is megszólalt, az "emberi tapasztalatok elpusztításaként" értékelve a videóban látható képsorokat.
Az imázsára kínosan ügyelő Apple végül nem is állta sokáig a bírálatokat, és gyorsan elnézést kért a videó miatt.
"Az Apple-nél a DNS-ünkben van a kreativitás, és hihetetlenül fontos számunkra, hogy olyan termékeket tervezzünk, amelyek a világ minden táján támogatják a kreatívokat. A célunk az, hogy mindig ünnepeljük azt a számtalan módot, ahogyan a felhasználók kifejezik magukat és életre keltik az ötleteiket az iPad segítségével. Ezzel a videóval célt tévesztettünk, és ezt sajnáljuk."
- nyilatkozta az Ad Age nevű szakmai portálnak Tor Myhren, az almás cég marketingért felelős alelnöke. Hogy ezzel az Apple-nek sikerül-e megbékítenie a felháborodott kreatív közösséget, az majd később kiderül, de a művészek és a technológia viszonya most egyébként is viharos időket él át, mivel sokan fenyegetve érzik a munkásságukat és az egzisztenciájukat a rohamosan teret hódító mesterséges intelligencia miatt.
A cupertinóiaknak ráadásul duplán kínos a történet, hiszen a vállalat már a nyolcvanas évek óta úgy pozicionálja magát, mint az alkotó szellemű, kreatív közösség márkája, elég csak Ridley Scott reklámtörténelmi jelentőségűnek tartott Nagy Testvér-szpotjára, vagy az ugyancsak legendássá vált Think Different-kampányra gondolnunk. A félresikerült Crush!-ot mindenesetre mégsem szégyellheti annyira a cég, cikkünk írásakor ugyanis változatlanul megtekinthető a hivatalos Apple YouTube-csatornán.