Miközben egyre több az elektromos autó az európai utakon, sokaknak továbbra is komoly fejtörést okoz, hogy melyik márka és modell mellett tegyék le a voksukat. Az egyre szélesedő kínálat és az interneten terjengő ellentmondásos információk tovább nehezítik a döntést, azonban a műszaki rendszerek vizsgálatára szakosodott Technischer Überwachungsverein (TÜV) frissen közzétett jelentése segíthet valamivel tisztábban látni.
A TÜV 2023 júliusa és 2024 júniusa között mintegy 10,2 millió járművet vizsgált, majd összesítette a leggyakoribb hibákat.
Az eredmények alapján nagyjában elmondható, hogy az elektromos autók nem biztonságosabbak, azonban nem is rosszabbak, mint a belső égésű motorral szerelt társaik. A legmegbízhatóbb elektromos autónak a Volkswagen e-Golf bizonyult, amely mindössze 3,4 százalékos hibaaránnyal a kilencedik helyen áll a vizsgált, két-három éves járművek listáján.
Meglepő lehet, de ezzel szemben leggyengébben a Tesla Model 3 teljesített: 14,2 százalékos hibaaránya a 111., vagyis az utolsó helyre tette a listán. Joachim Bühler, az egyesület ügyvezető igazgatója szerint a Tesla Model 3 magas futásteljesítménye sem ellensúlyozza a kiábrándító eredményeket. A leggyakoribb problémák közé tartoznak a fék- és tengelyhibák, valamint a világítás meghibásodása, amelyek gyakran a nem megfelelő szervizelés és karbantartás számlájára írhatók.
Az eredmények alapján összességében az is látható, hogy az elektromos autók fékrendszere átlagon felül hibásodik meg. Ennek elsődleges oka az úgynevezett rekuperáció, amely lehetővé teszi az elektromos járművek számára, hogy fékezés során visszanyerjék az energiát. Bár ez kétségkívül hatékony megoldás, a fékbetétek ritkább használata hosszú távon a fékezési teljesítmény romlását eredményezheti.