Hirdetés

Kiborította a művészeket az Apple új reklámja



|

Áll a bál az interneten az iPad Próhoz készült reklám miatt, ami egyesek szerint túllépett egy határt.

Hirdetés

Az Apple többnyire kínosan ügyel arra, hogy mindenkivel szemben toleráns, a felhasználók érdekeit minden más elé helyező vállalatként tüntesse fel magát, legalábbis Kínán kívül, ahol az üzletmenet zavartalan folytatása érdekében készséggel töröl olyan közkedvelt alkalmazásokat, amelyek sértik a totalitárius kommunista rezsim érdekeit.

Most azonban úgy tűnik, hogy akarva-akaratlanul a nyugati világban is sikerült kihúznia a gyufát a cégnek, a napokban leleplezett, M4 processzorral hasító iPad Pro debütáló reklámja ugyanis több művészt is kiborított, akik hol máshol, mint az internetes balhék bevett platformján, az X-en (korábban Twitter) adtak hangot a nemtetszésüknek.

Hirdetés

Ahogy az Apple termékbemutatójáról készült összefoglalónkban is írtuk, az új iPad Pro széria a maga 5,1 mm-es és 5,3 mm-es vastagságával (11 és 13 hüvelykes verziók) minden idők legvékonyabb almás terméke, ennek kihangsúlyozására pedig a cupertinóiak az alábbi szpotot készítették el hozzá.  A nagyjából egyperces reklámban egy óriási hidraulikus prés látványosan összezúz egy sor tárgyat, köztük hangszerekkel, egy Space Invaders játékgéppel, könyvekkel és egy komplett PC-vel.

Az üzenet egyértelmű: ez a sok-sok, elsősorban a kreativitással és a szórakoztatással összefüggő dolog mind elfért a minden korábbinál karcsúbb iPad Próban. Ám bármit is próbált kifejezni az Apple, a művészvilágban nagyon rosszul jött át a dolog, hiszen épp olyan időket élünk, amikor a filmesektől a zenészeken át a festőkig egész szakmák érzik fenyegetve magukat a technológia, azon belül pedig az Apple által is lelkesen támogatott generatív mesterséges intelligencia miatt.

Ennek fényében nem csoda, hogy az X-en több közismert személyiség is odaszúrt a cupertinóiaknak, köztük például a színész Hugh Granttel, aki a lent beágyazott posztjában az "emberi tapasztalatok elpusztításaként" jellemezte a reklámot, vagy a filmrendező Ed Solomonnal, aki egy költői kérdést tett fel arról, hogy kinek kell az emberi élet és mindaz, ami miatt érdemes élni, azzal vádolva az Apple-t, hogy elveszi a lelkünket és egy digitális szimulációba zár minket.

Rajtuk kívül pedig még mások, köztük Reed Monaro (A szolgálólány meséje rendezője) és a producer Cheo Hodari Coker (Luke Cage, Creed II) is elítélték a reklámot, így úgy tűnik, hogy az Apple ezúttal darázsfészekbe nyúlt. Azt persze ilyenkor mindig nehéz megítélni, hogy mekkora a botrány tényleges kiterjedtsége, de annyi biztos, hogy az Apple-nek most nagyon nem hiányoznak a hasonló ügyek, a legutóbbi pénzügyi eredménybeszámoló alapján ugyanis az iPhone-ok és a viselhető eszközök mellett a táblagépek iránti kereslet is jelentősen visszaesett.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.