Az akkoriban riasztó üzleti eredményeket produkáló Netflix még 2022-ben húzta be a kéziféket, és a korábbi elveivel élesen szembefordulva bevezette a reklámokkal támogatott előfizetési csomagot, ami ugyan valamivel olcsóbb, mint a normál tagság, cserébe viszont az utóbbi jelentős drágulását hozta, hogy minél több felhasználót ösztönözzön a hirdetések fogyasztására. A jó hír, hogy a streamingplatform magyar szegletébe még mindig nem tört be a kábeltévéktől ellesett módi, a rossz viszont az, hogy a Netflixnek nagyon bejött a lépés, így nem sok esély van rá, hogy idő előtt hátraarcot csináljon az üzemeltető.
A Netflix hirdetésekért felelős alelnöke, Amy Reinhard ugyanis nemrég a Variety Entertainment Summit nevű rendezvényen eldicsekedett vele, hogy már több mint 23 millió aktív előfizetője van a reklámokkal felvizezett csomagnak, ezek a felhasználók pedig fokozott aktivitást mutatnak: a 85%-uk napi több mint 2 órát tölt el a tartalmak fogyasztásával.
A közönség tehát lelkesen a keblére ölelte a reklámokat, és az új csomag térhódítása is kimondottan gyorsnak tűnik, mivel a Netflix csupán kicsivel több mint két hónapja adta hírül, hogy a hirdetésekre befizető tagság száma átlépte a 15 milliót. Magyarán az azóta eltelt időszakban 8 millió fővel nőtt a reklámokat fogyasztó nézők tábora, miközben még mindig nem került sor a konstrukció globális rajtjára.
A számok tükrében nem csoda, hogy Reinhard hosszú távú perspektívát lát a hirdetési bizniszben, melynek kapcsán továbbra is a növekedés a streaming platform elsődleges célja. A rendezvényen a reklámok mögötti technológiát szállító Microsofttal való partnerség is szóba került, amely az alelnök szerint jól működik.