A Netflix még tavaly üzent hadat a jelszómegosztóknak, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy a jelenség visszaszorítása érdekében földrajzi helyhez köti a felhasználói fiókokat, ellehetetlenítve, hogy több háztartás is ugyanazt az előfizetést használja.
Egy hosszas tesztidőszak után az üzemeltető az elmúlt napokban újabb régiókban, köztük Magyarországon is elkezdte figyelmeztetni az ügyfeleket a közelgő változásra, így most ismét téma lett a Netflix hadjárata. Az egyik konkurens platform nem hagyta ki a ziccert, és kicikizte a szolgáltatót.
Az Amazon Prime Video brit Twitter-fiókja az alábbi képet osztotta meg, azt üzenve a nyilvánosságnak, hogy az ő tartalmaikat bizony bárki élvezheti, akinek eláruljuk a jelszavunkat. S hogy még jobban fájjon a dolog, a bejegyzést egy 2017-es poszt válaszaként publikálták, amiben még a Netflix is azt fejtegette, hogy a jelszómegosztás maga a szeretet.
https://t.co/dHgkuwiuHB pic.twitter.com/PkFhbOoWNd
— Prime Video UK (@primevideouk) May 25, 2023
Biztosak vagyunk benne, hogy a piacvezetőnél azóta már nagyon megbánták ezt a sokat idézett tweetet, arra viszont nem számítunk, hogy a hasonló gúnyolódások jobb belátásra bírhatják a vezetést: a mai Netflix a jelszavak megosztásában kiteljesedő szeretet helyett inkább azt ajánlja, hogy indítsunk egy új fiókot, vagy az elsődleges fiók tulajdonosa perkáljon havi 990 forintot minden egyes vendégfelhasználó után. Amit persze aztán beszedhet tőlük, ha akar, ez már az ő dolga.
A streamingplatform azt követően hirdette meg a jelszómegosztók elleni hadjáratát, hogy a pandémia lecsengésével csökkenésbe váltott a felhasználók száma, amiben az egyre szaporodó vetélytársak és a Netflix saját gyártású tartalmainak minőségét érő kritikák is szerepet játszhattak. A jelszómegosztás letiltásán túl a cég költségcsökkentő jellegű intézkedésekkel (projektek elkaszálása, leépítések) és egy reklámokkal támogatott előfizetési konstrukció elindításával reagált a pozíciója megrendülésére.