Vizsgálatot indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Magyar Telekom Távközlési Nyrt. ellen, méghozzá azért, mert valószínűleg megtévesztésre alkalmas módon népszerűsítette a mobilinternet-forgalomra vonatkozó kedvezményeit. Ezeket akkor élvezhetik a felhasználók, ha hűségidőt vállalnak.
Az a benyomás alakulhatott ki a Telekom kampányának üzeneteit (például a következőt: 50% kedvezményt kapsz mobilneted havidíjából 3 hónapon át, és még 30 GB mobil netet is díjmentesen belföldre 90 napra, ha 1 éves hűséget vállalsz mobil előfizetésedre a Telekom alkalmazásban") olvasva a fogyasztókban, hogy akkor részesülhetnek az ígért kedvezményekből, ha meglévő díjcsomagjukra további egy év hűségidőt vállalnak.
A GVH ugyanakkor azt valószínűsíti, hogy egyes ügyfelek kizárólag úgy válhattak jogosulttá a kedvezményekre, hogy a meglévőtől eltérő feltételű, új díjcsomagra kötöttek szerződést. Ebből kifolyólag a távközlési cég kampánya megtévesztő módon, tisztességtelenül befolyásolhatta a fogyasztók döntését - áll a hivatal közleményében.
Fontos azonban leszögezni - és ezt a Gazdasági Versenyhivatal meg is teszi -, hogy a versenyfelügyeleti eljárás megindítása még nem jelenti azt, hogy kimondták volna, jogsértést követett el a Telekom. A három hónapig tartó, indokolt esetben két alkalommal (egyenként legfeljebb két hónappal) meghosszabbítható eljárás célja a tények tisztázása, valamint a feltételezett jogsértés bizonyítása.