A Google Glass úttörő terméknek számított, amikor eredetileg bemutatkozott, és még messze nem beszéltünk kiterjesztett valóságról. A szemüvegként viselhető számítógép reagált a hangutasításokra, fotót és videók készített, valamint szöveget, képet, videót és egyéb grafikát jelenített meg a látóterünkben.
A Google azt remélte, hogy idővel mindenki ilyet hord majd, és ott lesz az orrunk előtt minden információ, amire szükségünk van. A gyakorlat nem ment ilyen jól, a Google Glass a nyilvánosság előtt megbukott - de nem halt meg.
Ami azt illeti, néhány év tesztelés után most újra bemutatkozott a Google Glass, amely viszont ezúttal már az üzleti szektorban folytatja, a Google X szárnyai alatt.
A Google Glass ezúttal a munkahelyeken igyekszik segíteni: a gyárban mutatja a dolgozóknak a papíralapú útmutatók tartalmát, az orvosoknak adatlapokat, gyógyszerkölcsönhatásokat és egyéb adatokat jelenít meg, miközben a raktárosok valósidejű útmutatást kapnak a pakoláshoz.
Jay Kothari, az új projekt vezetője szerint a GE dolgozói 8-12 százalékkal lettek hatékonyabbak, a DHL munkatársai pedig 15 százalékkal javítottak a beszállítás hatékonyságán. Az orvosok napi munkája során az adminisztratív teendők aránya 33-ról 10 százalékra csökkent. Az arányok pedig nagyban függnek attól, hogy ki hogyan és milyen szoftverrel használja a szemüveget.
A Google immáron csak cégeknek értékesít, Glass Partneren keresztül, egyedi árazással, egyedi szoftverekkel, képzéssel és támogatással, jobb üzemidővel, teljesítménnyel és viselhetőséggel. Persze akinek van egy régi okosszemüvege a fiókban, az továbbra is használhatja.