Habár a modellek hadát gyártó, és ezzel számos árkategóriát lefedő Samsung piacvezető szerepe sokáig megkérdőjelezhetetlennek számított, tavaly több jelentés is arról számolt be, hogy az Apple 13 év után megelőzte a koreai márkát, a Statcounternél pedig még most is az iPhone-ok vezetnek, 28,46%-os jelenléttel a Samsung 23,86%-a ellenében.
Egy friss jelentés viszont azt állítja, hogy a koreaiak valójában ismét visszaszerezték az első helyet, ami a januárban piacra dobott Galaxy S24 szériának köszönhető.
Counterpoint Research elemzőcég legfrissebb adatai alapján a Samsung februárban már 19,69 millió okostelefont adott el, 20%-os szeletet hasítva ki a globális piacból, míg az Apple csak 17,41 millió iPhone-tól szabadult meg, ami 18%-os részesedést jelent. Az elemzőcég szerint a Samsung lendülete elsősorban az erősre sikeredett amerikai és európai Galaxy S24 eladásoknak köszönhető.
Az Apple itt persze valamelyest hátrányban van, hiszen az almás cég még szeptemberben rukkolt elő az új, iPhone 15-ös készülékekkel, vagyis az újdonság varázsa most mindenképp a Samsungnak kedvezett, éves viszonylatban azonban mindkét félnél jelentkezik ez a hatás, így a 2024-es adatok összesítésekor nem lesz jelentősége.
A nagy kérdés tehát továbbra is az, hogy a cupertinóiaknak vajon sikerül-e megismételniük a tavalyi bravúrt, és az egész évre vetítve megőrizniük a piacvezető pozíciót, ami az ősszel debütáló iPhone 16-szérián áll vagy bukik majd. Az eddigi pletykák alapján ez az S24-hez hasonlóan mesterséges intelligenciás trükkökkel igyekszik majd kitűnni, egy januári előrejelzés viszont arra tippelt, hogy ez sem lesz elég a sikerhez, ezért az új almás mobilokból 15-16%-kal kevesebb fogy majd, mint a tavalyi sorozatból.
A Samsung pedig mindeközben tovább erősödhet, a vállalat ugyanis a nyáron fog jelentkezni az évről évre egyre népszerűbb hajtogatós modelljei (Z Fold és Z Flip) aktuális frissítéseivel, amelyekből ezúttal egy olcsóbb változat is érkezhet.