A Spotify sokáig kihúzta áremelés nélkül, a Premium-tagság dollárban kifejezett havidíja ugyanis 2011-től egészen tavaly nyárig változatlan volt, amikor is 1 dollárral drágult a hozzáférés, az erről szóló eredeti bejelentést követően pedig csak néhány nap kellett, mire kiderült, hogy Magyarországon is érvényes lesz a lépés.
Habár azóta csupán 8 hónap telt el, könnyen lehet, hogy a svéd zenestreaming-platform hamarosan ismét feljebb tornázza az árat, ami az előzményekből kiindulva ugyancsak begyűrűzhet a hazai felhasználókhoz.
A Bloomberg hírügynökség ugyanis nemrég a saját belsős forrásaira hivatkozva azt írta, hogy a Spotify április végéig öt kulcspiacon ismét árat fog emelni, köztük az Egyesült Királysággal, Pakisztánnal és Ausztráliával, az év későbbi szakaszában pedig az Egyesült Államokban is. A drágulás mértéke havi 1-2 dollár lesz, amivel a szolgáltató a korábban hozzáadott hangoskönyvek költségeit igyekszik fedezni.
Ezekhez jelenleg havi 15 óra erejéig ingyen férhetnek hozzá a Premium előfizetők, a Spotify viszont fizet értük a kiadóknak Az üzleti modell tehát nem túl előnyös, így az új rendszerben a felhasználókra terhelnék a költségeket. A jó hír viszont az, hogy az előfizetőknek nem feltétlenül kell átvállalniuk az áremelést, mivel a Bloomberg szerint egy új csomag is el fog indulni a régi áron, amiből cserébe hiányoznak majd a hangoskönyvek.
Itt pedig még nincs vége, a jelentés szerint ugyanis a Spotify "számos" új előfizetési tagsággal is készül, köztük egy ún. Superpremium konstrukcióval, amiről már tavaly is pletykáltak, és ami egyebek mellett jobb hangminőséget kínál majd a normál Premium csomagnál. Mindez alapján tehát nagy változások várhatók az elérhető tagságokban, de arról semmiféle információnk nincs, hogy Magyarországot hogyan és mikor érintheti ez az egész.
A Bloomberg mindenesetre emlékeztet, hogy a Spotifynak nagy szüksége van az új bevételekre, mivel a vállalat 2018-as tőzsdei bevezetése óta még egyetlen cent nyereséget sem termelt a szolgáltatás. Ennek oka a zeneipari szereplőknek kifizetett jogdíjakban keresendő, amelyek a bevételek mintegy 70%-át viszik el, a Spotifynak pedig a maradékból kellene gazdálkodnia.