A legújabb beszámolók alapján az USA legnagyobb randialkalmazásai egyaránt bővülnek funkcióval, amivel a felhasználók jelölhetik, oltottak-e a koronavírus ellen. A legtöbb ilyen alkalmazást működtető Match Group szolgáltatásai mellett a független Bumble és a Badoo is törekednek arra, hogy motiválják az embereket az oltásra. Ennek érdekében a randiappok egyes prémium funkciókat kínálnak az oltott felhasználóknak.
Az Egyesült Államokban a Match Group vállalat működteti a hazánkban is népszerű Tindert, de emellett az OKCupid, a Hinge, a BLK, a Chispa, a Match és a Plenty of Fish szolgáltatások is a céghez tartoznak. Az OKCupid egyik legújabb kutatása alapján kiderült, hogy azok, akik már be vannak oltva koronavírus ellen, vagy tervezik a vakcina megszerzését, 14%-kal több lehetséges párt találnak a randiapp felületén. A Match Group tehát a sikeresebb randik lehetőségével próbálja motiválni a felhasználóit.
A cég szolgáltatásai egyedi jelvényeket, illetve bizonyos prémium lehetőségeket tesznek ingyenessé az oltott felhasználók számára. A Bumble és a Badoo pedig ehhez hasonlóan extra prémium krediteket kínál az oltottaknak.
Az Egyesült Államokban egyébként a The New York Times alapján az emberek 48%-a kapta meg a vakcina első dózisát, a lakosság 38%-a pedig teljesen oltottnak tekinthető.