Az online vásárlói értékeléseknek a valaha kitalált leghasznosabb dolgok között lenne a helyük, a gyakorlatban azonban megesik, hogy az eladók botokkal "tuningolják" fel a portékáikhoz kapcsolódó véleményeket, ami jelentősen aláássa a funkció renoméját.
Aki viszont még ezzel együtt is olyannyira bízik az értékelések hitelességében, hogy már egy gépi összefoglalóval is megelégszik róluk, annak most remek hírrel szolgált a webes kiskereskedelem gigásza, az Amazon.
A vállalat ugyanis nemrég bejelentette egy új funkció érkezését, amely mesterséges intelligencia segítségével egyetlen bekezdésbe sűríti egy adott áru vásárlói véleményeit, így nekünk már csak ezt a pár sort kell átbogarásznunk, mielőtt a kasszához fáradunk. Az Amazon leírása szerint az MI által faragott szöveg az adott termék jellemzőit és a leggyakrabban visszatérő vásárlói meglátásokat tartalmazza, így egy pillanat alatt eldönthetjük, hogy megfelelő-e az áru a számunkra.
További lehetőség, hogy a vásárlók akár bizonyos termékjellemzőkre is szűrhetnek, így a mesterséges intelligencia kiemeli majd azokat a visszajelzéseket, amelyek ezeket említik. Például ha valaki a könnyű használhatóságra kíváncsi, akkor az MI is erre az aspektusra fog koncentrálni. Annyi bizonyos, hogy az új szolgáltatásnak lesz miből válogatnia, a cég adatai alapján ugyanis csak a tavalyi évben 125 millió ügyfél 1,5 milliárd értékelést hagyott az amazonos termékoldalakon.
A mesterséges intelligenciás funkció egyelőre csupán az Egyesült Államokban, kizárólag a mobilos alkalmazásban érhető el, további megkötés pedig, hogy csak kiválasztott áruk körében, tehát a zanzásító algoritmust nem szabadították rá rögtön az Amazon teljes kínálatára.