Hirdetés

Hát persze, hogy a Nintendo ébresztőóráján is fut a Doom



|

Lassan nem lesz már olyan eszköz, amin nem tudták még elindítani az id Software legendás lövöldéjét.

Hirdetés

Abban, hogy a Doom még ma is beszédtéma, masszívan benne van azoknak a hivatásos és amatőr programozóknak a keze, akik sportot űznek a már 31 éves FPS átportolásából minden elképzelhető eszközre. Az id Software lövöldéje megfordult már kvantumszámítógépen, elektromos fogkefén, de eljutott a szexjátékok és a baktériumok világába is.

Ezeket az eredményeket is figyelembe véve talán már nem annyira nagy szenzáció, hogy egy GaryOderNichts becenéven futó programozónak sikerült rávarázsolnia a Doomot a Nintendo interaktív ébresztőórájára.

Hirdetés

Természetesen nem akarjuk lebecsülni GaryOderNichts munkájának eredményét, aki először csak arról posztolt, hogy lehetséges saját kódot futtatni a nemrég megjelent Alarmón USB-ről anélkül, hogy szétszednénk a készüléket, majd miután a kommentekben mindenki a Doomot követelte, engedett a nyomásnak.

Ahogy a fenti videón is látható, elindul a játék, de akadnak még megoldandó problémák: ilyen az audio-támogatás hiánya, valamint hogy USB memóriaméretének korlátozásának elkerülése végett a .wad-et tömöríteni kell, majd a betöltéskor ki kell tömöríteni a külső memóriába.

Mindazonáltal GaryOderNichts szerint USB-ről anélkül futtatható teljes egészében a Doom shareware változata, hogy hozzá kellene nyúlni az Alarmóhoz. Aki utánacsinálná, megteheti, mivel a programozó közzétett mindent, amit felhasznált.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.