Abban, hogy a Doom még ma is beszédtéma, masszívan benne van azoknak a hivatásos és amatőr programozóknak a keze, akik sportot űznek a már 31 éves FPS átportolásából minden elképzelhető eszközre. Az id Software lövöldéje megfordult már kvantumszámítógépen, elektromos fogkefén, de eljutott a szexjátékok és a baktériumok világába is.
Ezeket az eredményeket is figyelembe véve talán már nem annyira nagy szenzáció, hogy egy GaryOderNichts becenéven futó programozónak sikerült rávarázsolnia a Doomot a Nintendo interaktív ébresztőórájára.
Természetesen nem akarjuk lebecsülni GaryOderNichts munkájának eredményét, aki először csak arról posztolt, hogy lehetséges saját kódot futtatni a nemrég megjelent Alarmón USB-ről anélkül, hogy szétszednénk a készüléket, majd miután a kommentekben mindenki a Doomot követelte, engedett a nyomásnak.
After my last post, it was pretty clear what everyone wanted to see on the Alarmo. So, here it is - Doom running on the Nintendo Alarmo! pic.twitter.com/WimckYPnXZ
— Gary (@GaryOderNichts) November 2, 2024
Ahogy a fenti videón is látható, elindul a játék, de akadnak még megoldandó problémák: ilyen az audio-támogatás hiánya, valamint hogy USB memóriaméretének korlátozásának elkerülése végett a .wad-et tömöríteni kell, majd a betöltéskor ki kell tömöríteni a külső memóriába.
Mindazonáltal GaryOderNichts szerint USB-ről anélkül futtatható teljes egészében a Doom shareware változata, hogy hozzá kellene nyúlni az Alarmóhoz. Aki utánacsinálná, megteheti, mivel a programozó közzétett mindent, amit felhasznált.