Az Instagram az utóbbi időben rengeteg fejlesztéssel foglalkozik, május végétől például már elérhetővé vált, hogy a felhasználók elrejtsék a bejegyzésekre érkezett reakciókat.
Néhány nappal ezelőtt pedig a vállalat egyik vezetője, Adam Mosseri bejelentette, hogy a jövőben nagy változásokra számíthatunk, ugyanis a cég a videós tartalmakra fog koncentrálni, illetve előtérbe kerül az üzenetküldés, a beépített vásárlás és a tartalomgyártókra vonatkozó funkciók fejlesztése is.
Mosseri említette az exluzív sztorik lehetőségét is, amelyet úgy tűnik, hogy bizonyos felhasználók körében már elkezdte tesztelni az Instagram. A jelenségről Alessandro Paluzzi olasz fejlesztő számolt be, aki már meg is örökítette az úgynevezett fan club funkciót.
Ezzel a lehetőséggel bizonyos felhasználói fiókokhoz lehet kapcsolni a fan club vagy rajongótábor opciót, amin keresztül oszthatóak meg az exluzív tartalmak Stories formában. A hagyományos képek és videók nem kerülnek korlátozás alá, tehát az előfizetés csak a történetekre fog vonatkozni.
Az előfizetéses megoldás valamennyire hasonlít a Twitter Super Follow lehetőségéhez, amely lényege, hogy egyes tartalmakat csak fizetés után érhessenek el a követők.
Egyelőre nem tudni, hogy az Instagram mikor fogja bevezetni az exkluzív tartalmakat minden felhasználó számára, az viszont a híresztelések alapján biztos, hogy minden esetben jól elkülöníthetőek és megkülönböztethetőek lesznek a hagyományos és a fizetős tartalmak az oldalon.