Az 1936-ban alapított Ray-Ban a napszemüveggyártók Rolexe: ugyan messze nem ez a prémium piac legdrágább márkája, de ezt ismerik a legtöbben, így sokak számára a menőség netovábbját képviseli.
Ezért is ügyes húzás, hogy a Facebook a Ray-Bannel fogott össze az új okosszemüvegük piacra dobásához. Az erről szóló tervek tavaly óta ismertek, most pedig már közel lehet a megjelenés is, legutóbbi pénzügyi beszámolójában ugyanis a cégvezető Mark Zuckerberg ezt nevezte meg a következő lépésként.
"Előre tekintve a következő termékkiadásunk az első Ray-Ban okosszemüvegünk lesz, partnerségben az EssilorLuxotticával. A szemüveg megkapja az ikonikus formát, és elég szuper dolgokat tud majd."
- mondta a CEO, utalva a Ray-Bant birtokló olasz-francia anyacégre. S hogy melyik ikonikus formára gondolhatott, azt csak ő tudja biztosan, de valószínűleg a Wayfarerről lehet szó, mivel a szintén legendás Aviator hajszálvékony kerete szűkös lenne az okoskodásért felelős alkatrészeknek. A pontos megjelenési dátum sajnos továbbra sem ismert, de a Facebook már januárban is megígérte, hogy még az idén piacra dobják az első okosszemüvegüket.
Ami pedig a funkciókat illeti, ezekről pillanatnyilag nincs sok információnk, de azt év elején szintén elárulta a cég, hogy Facebook által tervezett okosszemüveg nem a kiterjesztett valóságra épít majd.
Ezek határozottan csatlakoztatható szemüvegek, és kifejezetten sok funkcióval rendelkeznek, de egy kicsit félénkek vagyunk azzal kapcsolatban, hogy pontosan milyen funkcionalitással lássuk el.
- nyilatkozta akkor Andrew Bosworth alelnök. Az elemzők szerint ezért leginkább az Amazon Echo Frameshez állhat majd közel a termék, ami beépített mikrofonnal, hangszóróval és a digitális asszisztens Alexával csábítja a vásárlókat.
A Facebook üdvöskéje mögé viszont egy elismert luxusmárka is beállt, így akár még vonzóbb is lehet az Amazon ajánlatánál, már ha a vevőket nem riasztja el, hogy az adatvédelmi botrányok sorát produkáló közösségi platform egy újabb eszközön is nyomon követi majd a mindennapjaikat. A Ray-Ban vonzerejével számolva azonban nem feltétlenül fogadnánk erre.
Az okosszemüveg mindenesetre fontos lépés a Zuckerberg által megálmodott "metaverzum" felépítésében, amely lényegében azt szolgálja majd, hogy a Facebook jobban jelen legyen a mindennapjainkban, nagyban építve a hordozható eszközökre és a virtuális valóságra.