A TikTok ugyan csak 2017 óta érhető el a nyugati piacokon, rövid pályafutása során azonban elképesztő tempót diktált, hiszen már több mint egymilliárdan használják, a tábor elsöprő többségét pedig a hirdetői szempontból különösen értékes fiatal korosztály adja.
A rivális közösségi oldalak ezért nem győzik másolni a kínai platform rövid videós formátumát: ezt célozza a 2020-ban debütált Instagram Reels és az ugyanabban az évben bemutatott YouTube Shorts is. Ezúttal azonban a TikTok lesett a konkurenciáról, mivel a YouTube mintájára hamarosan itt is részesülni fognak a felhasználók a hirdetési bevételekből.
A júniusban induló TikTok Pulse program lényege, hogy a hirdetők közvetlenül a legnézettebb 4%-ba tartozó videók mellett helyezhetik el az üzeneteiket, a legalább 100 ezer követővel rendelkező kiadók és alkotók pedig 50%-os részesedést kapnak az ebből származó bevételekből.
Ez valamivel elmarad a YouTube által kínált 55%-os jutaléktól, cserébe viszont egy teljesen új lehetőséget jelent, a tiktokozók ugyanis eddig csak az ún. alkotói alapból (Creator Fund) juthattak pénzhez. Ami pedig a hirdetőket illeti, ők 12 kategória közül választhatják ki a célközönséget a divattól a főzésen át a játékokig.
A TikTok Pulse első körben csak az Egyesült Államokban lesz elérhető, az ősz során viszont további piacokra is kiterjesztik.