A SanDisk Extreme SSD hordozható adattárolók tulajdonosai hónapok óta küzdenek megbízhatósági problémákkal. Előfordult, hogy a a 4, illetve a 2 terabyte kapacitású Extreme V2, illetve Extreme Pro V2 modellekről váratlanul eltűntek az adatok, rosszabb esetben pedig a komplett eszköz olvashatatlanná vált.
A probléma látszólag a 2022 második felében gyártott eszközöket érinti, és a tapasztalatok szerint sokkal jellemzőbb a 4, mint a 2 terabyte-os változatokra.
A SanDisk Extreme SSD-ket gyártó Western Digital hónapokon át nem kommentálta a felhasználók által tapasztalt problémákat, múlt hét pénteken azonban kiadták az első közleményüket az esetekkel kapcsolatban.
Mint írják, értesültek a felhasználói visszajelzésekről, amelyek a SDSSDE61-4T00 és SDSSDE81-4T00 termékszámú készülékeket érintik.
A cég jelezte, hogy rövidesen firmware-frissítést tesznek közzé a weboldalukon, amely orvosolja majd a problémát. Azt egyelőre nem jelezték, hogy az említett frissítés a 2 terabyte-os SSD-k adatvesztését is megoldja-e, a fenti típusszámok a 4 terabyte kapacitású háttértárolókat jelölik.