A Google kora tavaszi nagytakarításba kezdett a Play Áruházban, és ebben a körben közel 600 appot vágott a kukába, idegesítő reklámok miatt. A fejlesztők annyira pénzt akartak keresni a reklámokkal, hogy túlzásba vitték a hirdetéseket. A Google szerint zavaró reklám minden olyan, ami váratlan módon jelenik meg a felhasználó előtt. Váratlan mód az is, amikor nem használjuk a mobilt vagy pedig telefonhívás közben teljes kijelzős reklám ugrik fel, esetleg a készülék zárolásának feloldásakor kapunk az arcunkba egy nem kívánt hirdetést.
A Google Play Áruház a fejlesztések ellenére továbbra is rengeteg téren elmarad az Apple App Store-jától. A szakértők szerint gyakran kevésbé biztonságos, az appok ellenőrzése sincs olyan jól összerakva. A mostani 600 app pedig elég kevés abból a 3 millióból, ami a kínálatban van (persze ezek között vannak a minőségiek is, de sajnos messze nem mind a 3 millió az).
A Google szerint viszont mindez csak a kezdet, mert új technológiákat fejlesztettek ki, amikkel könnyebben felfedezik majd az állandóan trükköző és reklámokkal csaló fejlesztőket és appokat. Ebben gépi tanulás is segíti majd a Google-t.