A Facebook, az Instagram és a WhatsApp anyacége, a Meta nemrég újabb botrányba keveredett, miután bebizonyosodott, hogy a vállalattól szerzett privát Messenger-beszélgetések alapján tudtak letartóztatni egy nebraskai tinit az abortusszal kapcsolatos állami tilalom megsértéséért.
Talán ehhez is lehet némi köze, hogy Mark Zuckerberg birodalma éppen most jelentette be, hogy egy régen követelt változtatással teszi privátabbá a Messengerben lefolytatott diskurzusainkat.
Ez pedig nem más, mint a beszélgetések alapértelmezett kétoldalú titkosítása, amely régóta adott egy sor konkurens üzenetküldő platformon (pl. WhatsApp, Telegram, iMessage). Magára a titkosításra ugyan már most is van lehetőségünk a Messengerben, ehhez azonban az egyes chatekben meg kell érintenünk a partnerünk nevét, a felugró menüben pedig kiválasztani a "Titkos beszélgetések indítása" lehetőséget.
Ezt pedig vélhetően nem sokan teszik meg, így mindenképpen jó hír, hogy a Meta végre tesztelni kezdte az összes beszélgetésre kiterjedő alapértelmezett titkosítást. A bevezetést sajnos továbbra sem sietik el, a biztonsági a módosítás ugyanis csak valamikor a jövő év során lép életbe, cserébe viszont a hang- és videóhívásokra is kiterjed majd. Fontos ugyanakkor, hogy a problémásnak talált üzenetek jelentésére az általános titkosítás bevezetése után is lesz lehetőség.
A Meta emellett egy másik, "Secure Storage"-nek nevezett megoldást is tesztel, amellyel a titkosított beszélgetéseinket tárolhatjuk a vállalat felhőjében. Az ilyen chateket jelenleg közvetlenül a készülékünkön őrizzük, így egy új mobil beüzemelésekor elveszhet a tartalmuk, a biztonságos felhős tárolással azonban emiatt sem kell majd aggódni. Az elmentett beszélgetések megnyitására egy PIN-kód segítségével lesz lehetőség, de úgy is dönthetünk, hogy egy harmadik fél által kezelt szolgáltatásban (pl. iCloud) tároljuk a chatekhez való hozzáféréshez szükséges kulcsot.
A Meta azt ígéri, hogy semmilyen módon nem fog hozzáférni ezekhez a chatekhez, a funkció éles bevezetésének idejét illetően viszont nem tartalmaz konkrét információkat a vállalat blogbejegyzése.