Miközben a világ a cégalapító Elon Musk háborús közvéleménykutatásaira és a Twitter üzletben végrehajtott újabb hátraarcára figyel, a Teslánál is zajlik az élet, s most épp egy fontos változtatást jelentettek be az autók jövőjére nézve.
Ettől a hónaptól kezdve az összes Észak-Amerikába, Európába, a Közel-Keletre és Tajvanra szállított Model 3 és Model Y típusból hiányozni fog az a 12 ultrahangszenzor, amelyek az autók körüli teret figyelték, segítve például a parkolást. A technológia kivezetése a kizárólag kamerákra és szoftverre építő Tesla Visionre való átállás része, melynek keretében a radaroktól már korábban elbúcsúzott a cég.
A terv következő lépése, hogy 2023-tól a Model S és Model X nevű típusokból is száműzik az ultrahangos technológiát. A tulajdonosoknak ugyanakkor rossz hír, hogy a változtatás miatt az új Teslákban egy ideig nem lesznek elérhetők olyan meglévő funkciók, mint a parkolási asszisztens, az automatikus parkolás, vagy a jármű alkalmazással történő irányítása és a Smart Summon, amikor az autó magától gurul a sofőrhöz.
A Tesla azt ígéri, hogy csak "rövid ideig" kell kompromisszumot kötni, s egy sor későbbi szoftverfrissítés ismét elhozza a közkedvelt funkciókat. A gyártó önvezető szolgáltatása, a jelenleg bétaként elérhető Full Self Driving (FSD) egy ún. "látásalapú foglaltsági hálózattal" (vision-based occupancy network) fogja helyettesíteni az ultrahangos érzékelőket, ami a Tesla szerint "nagy felbontású térbeli pozicionálást, nagyobb hatótávolságú látóteret és az objektumok azonosításának és megkülönböztetésének képességét biztosítja az Autopilot számára."
A Tesla Vision-program egy újabb pont, amelyben a gyártó szembemegy a trendekkel, az autóipari szereplők többsége ugyanis a kamerák képét, valamint a radaros és az ultrahangos szenzorok jeleit kombináló biztonsági és önvezetési rendszerekben gondolkodik. Muskék álláspontja viszont az, hogy a kamerás és szoftveres megoldással ugyanolyan, vagy jobb eredmény érhető el.