A Samsung legutóbb idén augusztusban adott ki közleményt a saját mobilapplikációiban megjelenő reklámokkal kapcsolatban, amikor a vállalat képviselője kijelentette, hogy a fejlesztők elkezdik megszüntetni a Samsung Health és Samsung Pay appokban megjelenő promóciós anyagokat.
A kapcsolódó folyamatok a jelek szerint már nagyon jól haladnak, ugyanis Dél-Koreában a Health és a Pay applikáció is teljesen reklámmentes, illetve októbertől a többi régióban is jelentősen csökkenni fog a reklámok száma.
A Samsung hivatalos közösségi fórumán erősítették meg, hogy október 1-jén eltávolításra került a Samsung Health applikáció bannere, amely promóciós anyagokat jelenített meg a felhasználók számára.
Egyes beszámolók szerint a Samsung és az IBM által közösen fejlesztett időjárás-applikációból is eltűntek a reklámok, és ezt várhatóan több beépített alkalmazásban is tapasztalhatják majd a fogyasztók.
A közösségi fórumokon többen arról is beszámoltak, hogy a reklámmentes Pay applikáció jelentősen felgyorsult, mivel a betöltési és a fizetési idő is rövidebb már a megszokotthoz képest.