Az okostelefonokba szánt OLED-panelek gyártása a világ egyik legjövedelmezőbb üzletévé nőtte ki magát az idei évben. A Samsung abszolút dominál a piacon, gyakorlatilag a szektor 95 százaléka a dél-koreai cégé. A rivális LG azonban borsot törne az orra alá.
A jelentések szerint az LG Display újabb 3,5 milliárd amerikai dollárt fektet az OLED-gyártósoraiba annak érdekében, hogy immáron ne csak tévékbe kínáljon OLED-paneleket, hanem okostelefonokba is.
Az ET News szerint a 3,5 milliárdos befektetés után a gyár 2018. második negyedévére készülhet el teljesen.
A cél az, hogy 2019-re havi 60 000 hatodik-generációs OLED-képernyőt gördítsenek le a gyártósorról. A meglévő üzemekben is fokozza a gyártást az LG, így összesen 120 000 panelt állítana elő havonta, már 2020 előtt.
Ez a kapacitás majdnem a fele annak, ami jelenleg a piacvezető Samsung Displayt jellemzi. Miért siet az LG? A hírek szerint az Apple-t szeretné megnyerni ügyfélként, a jövőbeli iPhone-ok miatt. Jelenleg az almás cég igényeit kizárólag a Samsung képes teljesíteni, és állítólag két évre alá is írtak a felek egy 9 milliárd dolláros megállapodást.
Persze az LG a saját termékeiben is bevetné az új paneleket - az első fecske a V30 lehet.