Kínában egyre több az olyan csúcstelefon, ami a remek tudása ellenére kedvező vételárral rendelkezik. Ezek általában sokkal olcsóbbak, mint a Samsung Galaxy és az Apple iPhone készülékek, hardverben és tudásban mégis ugyanazt kínálják, legalábbis papíron.
A trend egyik posztercége a Xiaomi, amely nemrég a Xiaomi Mi Mix 2-vel, 500 eurós árazás mellett igyekezett hódítani az európai piacon is. A modern, keret nélküli dizájn és a csúcshardver párosítása meglepően jó áron van, Kínában pedig még olcsóbb. Hogyan lehetséges ez?
Európában nem ismert dolog, de a Xiaomi Kínában teljesen eltérő és megdöbbentő üzleti modellt alkalmaz. Az okostelefonjain Android fut ugyan, azonban a MIUI kezelőfelülettel erősen átszabja azt. Ezúttal azonban nem egy skinről van szó: a kínai MIUI tele van reklámokkal.
Ott nem lehet olyan Xiaomi készüléket vásárolni, amelyben ne lennének rendszerszintű reklámok. A helyiek már csak "AdUI" néven hivatkoznak a platformra, annyi benne a hirdetés. A Xiaomi más piacokon nem él ezzel a modellel.
Sajnos a reklámok a legváratlanabb helyeken is felbukkannak, nem csak kimért helyeken, mint mondjuk a zárolt képernyő.
A jelentések rámutattak, hogy mi az egyik oka annak, hogy Kínában olcsóbbak az okostelefonok. Mivel mindennek ára van a piacon, ezért úgy tűnik, hogy ami olcsó vagy ingyen van, ott maga a felhasználó a termék.