A tech világában egy ideje már gőzerővel zajlik a 2023-as esztendő búcsúztatása, így az elmúlt hetek során egyebek mellett megtudhattuk, hogy melyik zenéket hallgattuk a legtöbbet az idén, hogy melyek voltak az év legjobb alkalmazásai, hogy melyik Wikipedia-szócikk generálta a legtöbb kattintást vagy hogy mire kerestünk a leggyakrabban a Google-ben. Az évzáró jelentések sorát gyarapítja a MediaMarkt Magyarország aktuális beszámolója, amely rávilágít arra, hogy mely műszaki cikkek mozgatták a leginkább a hazai vásárlókat.
A magyar piac egyik domináns szereplőjének számító láncnál az idén is folytatódott az áruházi vásárlások arányának növekedése az online forgalommal szemben, ami mögött elsősorban az értékesítési pontok gyarapodása áll.
Mindent összevetve a netes eladások a teljes torta 18%-át teszik ki, de egyre fontosabb az ún. "omnichannel" értékesítés is, melynek során az internetes vásárlást bolti átvétel követi. Ami pedig magukat a termékeket illeti, a MediaMarkt a következő fejleményekről számolt be:
- A korábban nagy népszerűségnek örvendő beépíthető konyhagépekből 30%-kal kevesebb fogyott 2023-ban.
- A kompakt háztartási gépek forgalma 10%-kal nőtt, azon belül is pedig a korábbi eladásaikat megduplázó air frierek, vagyis forró levegős sütők az idei év legnagyobb nyertesei.
- Hasonlóan nagyot mentek a 2022-höz képest másfélszer annyi eladást produkáló konzolok, az élükön a PlayStation 5-tel. Ez összhangban van a nemzetközi trendekkel.
- Továbbra is lendületben van a kereslet az elektromos rollerek iránt, ezekből 30%-kal többet vittünk haza az idén.
- Csaknem a duplájára nőt az okosotthon-kategóriába tartozó kütyük forgalma (pl. fogyasztásmérők, kamerák, nyitásérzékelők).
- A fej- és fülhallgatók iránt stagnált a kereslet.
A MediaMarkt arra is kitért, hogy általában véve 15-20%-kal emelkedtek a műszaki cikkek árai, az áruházlánc szerint viszont eközben egyik kategória sem produkált feltűnő ugrást. A lakosság ugyan reagált az áremelkedésre, és jellemzően az olcsóbb modellek irányába mozdult el a kereslet, ám az átlagos kosárérték még így is nőtt az elérhető termékkategóriák többségében.
Ti milyen műszaki cikkeket vásároltatok az idén?