A Facebookon, Instagramon, Twitteren és más, hasonló felületeken jártasabb felhasználók már tudhatják, hogy az influencerek nem feltétlenül azért pózolnak különböző üdítőkkel, testápolókkal, telefonokkal, mert azok a kedvenceik, hanem mert valaki hirdetési felületnek használja fiókjukat. Vannak, akik ezt - jogilag és morálisan is helyes módon - jól láthatóan feltüntetik, vannak, akik igyekeznek titkolni, és olyanok is akadnak, akik úgy próbálják hitelességüket növelni, hogy úgy tesznek, mintha szponzorálták volna posztjukat, de valójában nem állnak együttműködésben az általuk kéretlenül reklámozott márkával.
A hazugság vagy ferdítés tehát nem ritka a közösségi médiában, és biztos, hogy nem az alábbi az első eset, amikor valaki egy épp népszerű témát finoman szólva is megkérdőjelezhető módon próbált meglovagolni. A New York Times újságírója, Taylor Lorenz tette közzé az alábbi videót (amit egyébként többek között LeBron James is megosztott), melyen az látható, ahogy a Washington Examinernél dolgozó Fiona Moriarty-McLaughlin odamegy egy kirakatablakot deszkázó férfihoz, elkéri a csavarozóját, pózol egy képre, majd beszáll egy Mercedesbe, és kiszól, hogy "szép munka, srácok, BLM!" A BLM a Black Lives Matter rövidítése, mely mozgalom George Floyd halála után felerősödött a napokban, és a feketék elleni rendszerszintű rasszizmus ellen, a feketék egyenjogúságáért szólal fel. Moriarty-McLaughlin priváttá tette minden fiókját, és egyelőre nem nyilatkozott semmit az ügy kapcsán.
.@factswithfiona stopped someone boarding up a store in Santa Monica so she could hold the drill for a picture, then drove away. The video is now all over influencer tea accts. She’s since gone private but said nothing pic.twitter.com/K23qssYl0x
— Taylor Lorenz (@TaylorLorenz) June 2, 2020
Hasonló posztok találhatók még az influencersinthewild ("influencerek a vadonban") Twitter-oldalon: volt, aki a tüntetőket háttérnek használva pózolt, és volt, akit egy T-Mobile betört kirakatai ihlettek meg.