A hírek szerint idén év végén tervezi bevezetni a Disney+ is az új, minden korábbinál olcsóbb, ugyanakkor reklámokat is tartalmazó előfizetői csomagját. Hasonló terveket dédelget egyébként a Netflix is. A rendszer Amerikában már jól működik olyan platformokon, mint a Hulu (ami egyébként szintén a Disney-hez tartozik), vagy épp az HBO Max. Fontos megjegyezni, nem arról van szó, hogy az eddigi előfizetőkre reklámokat kényszerítenének rá, hanem arról, hogy bevezetnek egy olcsóbb csomagot.
A The Wall Street Journal és a Variety értesülései szerint a még 2022-ben elstartoló új, olcsó Disney+ előfizetői csomag egészen pontosan óránként 4 percnyi reklámot tartalmaz majd. Ez jobb arány, mint amit a legtöbb konkurens platform reklámokkal dúsított előfizetései általában kínálnak.
Összehasonlításképpen a Hulu közel kétszer ennyi reklámidőt tesz kötelezővé óránként, ráadásul a reklámok számában is első, 9-12 reklámot vetítenek le 60 percnyi műsor mellett. Az NBC Universalhoz tartozó Peacock óránként 5 percnyi reklámmal operál, az HBO Max pedig 4 perccel - utóbbival lehet tehát majd párba állítani a Disney+ olcsósított előfizetési csomagját. A Kantar mérései szerint egyébként az amerikai tévécsatornákon átlagosan 18-23 perc reklám megy le egy óra tévéműsor alatt.
Kiderült mindezeken felül az is, hogy a Disney+-on a gyerekekhez tartozó profiloknál soha semmiféle reklám nem jelenhet meg, illetve magukat a reklámokat is erősen szelektálják, nem kerülhet fel például alkoholt népszerűsítő anyag, vagy politikai reklám.